TEMATYKA KOMPLEKSOWA ,,MOJE AKWARIUM’’
PONIEDZIAŁEK
I ZAJĘCIE:
- „Zakładamy akwarium” – wyjaśnienie pojęcia akwarium, obejrzenie filmiku: pt:„Ja założyć akwarium”, zapoznanie z wyposażeniem akwarium, rozmowa na temat, czego potrzebujemy, omówienie zasad opieki nad rybkami. Oto link: https://www.youtube.com/watch?v=8x1NVBAlUI0&feature=youtu.be
- „Budowa ryby” – zapoznanie z budową ryby na podstawie ilustracji.(do pobrania)budowa ryby
- „Rybka” – rysowanie po śladzie – ćw. Grafomotoryczne proszę wykonaj ćwiczenie ołówkiem, postaraj się wykonać najdokładniej jak potrafisz.POWODZENIA.(do pobrania)
II ZAJĘCIE:
- „Joga rodzinna” – zabawy i ćwiczenia z rodzicem. Wzmacnianie elastyczności i wytrzymałości mięśni, kształtowanie prawidłowej postawy ciała. Doskonalenie koordynacji ruchowej i giętkości. Rozwijanie kondycji i zwiększenie wydolności organizmu. Dążenie do redukcji stresu. Oto link https://www.youtube.com/watch?v=sx_Cj-7DgXQ&feature=youtu.be
WTOREK:
1.”Rybka” – posłuchajcie opowiadania R. Piatkowskiej, czytanego przez rodzica. (do pobrania)
- Rozmowa na temat treści – spróbujcie znaleźć odpowiedź na następujące pytania – Co chłopiec dostał od dziadka?, Czym chciał nakarmić rybkę?, Dlaczego ryb nie można karmić domowym jedzeniem?, Co podarował chłopcu kolega?, W jaki sposób chłopiec przekazał rybce swoje życzenia?, O co prosił dla członków swojej rodziny, a o co dla siebie?, Czy rybka spełni życzenia?
- „Rybki” – przeczytajcie z rodzicami wiadomości o rybkach akwariowych, poznajcie nazwy oraz cechy charakterystyczne wyglądu wybranych ryb akwariowych (wiadomości do przeczytania o rybkach pod skanem z opowiadaniem), obejrzyjcie zdjęcia rybek (w załączniku).
- Zabawa pantomimiczna: „Życzenia do złotej rybki” – za pomocą ruchu i gestu – nie używamy słów – spróbujcie pokazać co chcielibyście dostać od złotej rybki, a wasz opiekun niech spróbuje odgadnąć wasze życzenie. Następnie zamieniamy się rolami z rodzicami.
- Karty pracy do wykonania (do pobrania).
ZAJĘCIE II:
- „Czarodziejska rybka” – praca plastyczna. Wykonanie rybki z płyty CD (zdjęcie przykładowej pracy w załączniku – wasza nie musi być identyczna, możecie zrobić inną). Wykorzystanie do ozdobienia dostepnych materiałów, które macie w domu (papier kolorowy, wstązki, bibuła, skrawki materiału, cekiny, flamastry, koraliki) Do Was należy pomysł, jak będzie wyglądać wasza rybka. Ćwiczcie swoją kreatywność i pomysłowość. Powodzenia.
ŚRODA
I ZAJĘCIE:
1.„W morskiej głębinie” – wzbogacenie wiedzy na temat podwodnego życia, rozwijanie słownictwa, nazywanie zwierząt występujących w słonych wodach. I tutaj zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku pt: ,,Podwodny świat zwierząt’’
Oto link https://www.youtube.com/watch?v=OWs3kSEHnuo
2.Aby sprawdzić czy uważnie oglądaliście i słuchaliście zapraszam do następnego zadania
Pt: ,,Czy znasz kształty zwierząt morskich? Tutaj pomoże świetny filmik .Oto link https://www.youtube.com/watch?v=tlR8g8XP-XY Ciekawe czy rozpoznasz kształty? – WIELORYB, DELFIN, REKIN, OŚMIORNICA, MEDUZA, KRAB,KONIK MORSKI. POWODZENIA
- Wyjaśnienie pojęcia „oceanarium”. Drodzy rodzice podaje Wam definicje pojęcia oceanarium a Wy wytłumaczcie swoim dzieciom w prosty dla nich sposób tak aby wiedziały co to jest oceanarium.
Oceanarium, akwarium morskie – zespół zbiorników wypełnionych wodą morską przeznaczonych do hodowli fauny i flory morskiej oraz oceanicznej. Oceanarium może byćwykorzystywane do hodowli, prezentacji roślin i zwierząt oraz do prowadzenia badań nad ich biologią i psychiką.
4.Czytanie przez rodzica ciekawostek na temat wybranych zwierząt zamieszkujących słone wody – ośmiornice, rozgwiazdy, koniki morskie, koralowce, delfiny. ( KARTA DO POBRANIA)
5.„Morska wykreślana” – wykreślanie nazw zwierząt morskich.(KARTA DO POBRANIA)
6. Policzcie wszystkie stworzenia na obrazku i zapiszcie ile ich jest. Zapraszam Was do uważnej obserwacji obrazka (do pobrania)
II ZAJĘCIE
- „Morskie plotki” – osłuchanie z piosenką. Porozmawiajcie z rodzicami na temat treści piosenki, określcie tempo i nastrój Omówcie jaki zwierzęta występują w piosence. Dowolna improwizacja ruchowa do piosenki – proszę poruszajcie się tak jak potraficie, każdy potrafi tańczyć wystarczy posłuchać melodii i zacząć się ruszać.
Oto link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=sYsxXkiKYRU
- Śpiew dowolnej piosenki o wiośnie. Kochani przypominamy sobie poznane piosenki.
,,Maszeruje Wiosna’’ – link https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
,,Wiosna w błękitnej sukience’’ – link https://www.youtube.com/watch?v=733cfng95PE
,,Promyk słońca’’- link https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk
CZWARTEK:
ZAJĘCIA:
I.
- „Poznajemy żółwie morskie” – zapoznanie z wyglądem, sposobem odżywiania i zwyczajami żółwi morskich na podstawie filmu edukacyjnego. (link)https://youtu.be/CF34shktW1g
- „Żółwie” – poznanie różnych gatunków żółwi – żółwie morskie, lądowe, skórzaste, dwupazurzaste, błotne. (karta w załączniku) Nabywanie opiekuńczego stosunku do zwierząt hodowlanych, uświadomienie dzieciom konieczności dbania o zwierzęta.
- „Żółw” – słuchanie wiersza Brzechwy, rozmowa na temat treści
- Zabawa ruchowa: „Żółwie” – idziemy na czworakach w wolnym tempie do spokojnej muzyki, gdy muzyka ucichnie chowamy się do swojej skorupy – zakładamy ręce za kark, klękamy i przyciągamy glowę do kolan. Zabawę powtarzamy kilka razy.
- Karty pracy – żółwie w załączniku z opisem jak wykonać.
II.
2.„Żółwie z łupiny orzecha” – zajęcia plastyczne – zdjęcie pracy w załączniku– wykonanie żółwia z plasteliny, tworzenie dwóch kuleczek większej (brzuch)i mniejszej (głowa), doklejanie jednej do drugiej, a następnie mocowanie na grzbiecie łupiny po orzechu, doklejanie z plasteliny nóżek, pazurków,oczu itd.
PIĄTEK:
1.„Oceanarium”- rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych o zwierzętach mieszkających w oceanie. Poproście rodziców o przeczytanie treści zagadek i spróbujcie na nie odpowiedzieć.
- W małym domku same szyby,
w środku woda – a w niej ryby. (akwarium)
- Szklany mały domek,
trochę piasku na dnie,
rybki w nim pływają
i wygląda ładnie. (akwarium)
- W głębinach mórz i oceanów
już wiele razy ją widziano.
Mówią, że dziwnym jest stworzeniem,
bo ma aż osiem długich ramion. (ośmiornica)
- Pancerz go chroni z każdej strony
i tak, jak jego kuzyn rak.
Jest w ostre szczypce uzbrojony,
lecz chodzi bokiem, a nie wspak.(krab)
- To największe zwierzę świata,
wiedzie wodny życia tryb.
I choć rybą nie jest wcale,
ma w swej nazwie wiele ryb.(wieloryb)
- Na każdej lśni srebrna łuska.
Blisko nich możesz się pluskać.
Ale pogadać nie sposób,
bo chyba nie mają głosu.(rybki)
Super brawo udało się!!! wszystkie zagadki rozwiązane BRAWO
- Posłuchajcie bajko pt: „O rybaku i złotej rybce” – słuchanie bajki czytanej przez dorosłego. Rozmowa na temat treści utworu, określenie miejsca akcji, ocena postępowania bohaterów: rybaka i jego żony, uzasadnianie swoich wypowiedzi.
Jeśli chcecie posłuchać .Oto link https://www.youtube.com/watch?v=_BiH0ZAP0M8
Jeśli chcecie obejrzeć. Oto link https://www.youtube.com/watch?v=F9OqXCsEjVI
3.Memorki rafa koralowa (do pobrania)
4.Policz morskie rybki – poobserwuj i policz rybki, dokonaj odpowiedniego zapisu cyfrowego w wyznaczonym miejscu. (do pobrania)
rybacy karty .Nauczanie zdalne 18.05.2020r.
II ZAJĘCIE
- „Joga rodzinna”(powtórzenie)- zabawy i ćwiczenia z rodzicem. Wzmacnianie elastyczności i wytrzymałości mięśni, kształtowanie prawidłowej postawy ciała. Doskonalenie koordynacji ruchowej i giętkości. Rozwijanie kondycji i zwiekszenie wydolności organizmu. Dążenie do redukcji stresu.
Oto link https://www.youtube.com/watch?v=sx_Cj-7DgXQ&feature=youtu.be