Zajęcia grupa Smerfy

TEMATYKA KOMPLEKSOWA ,,MOJE AKWARIUM’’

akwarium

 

PONIEDZIAŁEK

I ZAJĘCIE:

  1. „Zakładamy akwarium” – wyjaśnienie pojęcia akwarium, obejrzenie filmiku: pt:„Ja założyć akwarium”, zapoznanie z wyposażeniem akwarium, rozmowa na temat, czego potrzebujemy, omówienie zasad opieki nad rybkami. Oto link: https://www.youtube.com/watch?v=8x1NVBAlUI0&feature=youtu.be

 

  1. „Budowa ryby” – zapoznanie z budową ryby na podstawie ilustracji.(do pobrania)budowa ryby

     

  2. „Rybka” – rysowanie po śladzie – ćw. Grafomotoryczne proszę wykonaj ćwiczenie ołówkiem, postaraj się wykonać najdokładniej jak potrafisz.POWODZENIA.(do pobrania)

grafomotoryka

 

II ZAJĘCIE:

  1. „Joga rodzinna” – zabawy i ćwiczenia z rodzicem. Wzmacnianie elastyczności i wytrzymałości mięśni, kształtowanie prawidłowej postawy ciała. Doskonalenie koordynacji ruchowej i giętkości. Rozwijanie kondycji i zwiększenie wydolności organizmu. Dążenie do redukcji stresu. Oto link https://www.youtube.com/watch?v=sx_Cj-7DgXQ&feature=youtu.be

 

WTOREK:

1.”Rybka” – posłuchajcie  opowiadania R. Piatkowskiej, czytanego przez rodzica. (do pobrania)

opowiadanie – Rybka

 

  1. Rozmowa na temat treści – spróbujcie znaleźć odpowiedź na następujące pytania – Co chłopiec dostał od dziadka?, Czym chciał nakarmić rybkę?, Dlaczego ryb nie można karmić domowym jedzeniem?, Co podarował chłopcu kolega?, W jaki sposób chłopiec przekazał rybce swoje życzenia?, O co prosił dla członków swojej rodziny, a o co dla siebie?, Czy rybka spełni życzenia?

 

  1. „Rybki” – przeczytajcie z rodzicami wiadomości o rybkach akwariowych, poznajcie nazwy oraz cechy charakterystyczne wyglądu wybranych ryb akwariowych (wiadomości do przeczytania o rybkach pod skanem z opowiadaniem), obejrzyjcie zdjęcia rybek (w załączniku).

zdjęcia ryby

 

  1. Zabawa pantomimiczna: „Życzenia do złotej rybki” – za pomocą ruchu i gestu – nie używamy słów – spróbujcie pokazać co chcielibyście dostać od złotej rybki, a wasz opiekun niech spróbuje odgadnąć wasze życzenie. Następnie zamieniamy się rolami z rodzicami.

 

  1. Karty pracy do wykonania (do pobrania).

karta pracy ryba

karty pracy – rybki

 

 

 

ZAJĘCIE II:

 

  1. „Czarodziejska rybka” – praca plastyczna. Wykonanie rybki z płyty CD (zdjęcie przykładowej pracy w załączniku – wasza nie musi być identyczna, możecie zrobić inną). Wykorzystanie do ozdobienia dostepnych materiałów, które macie w domu (papier kolorowy, wstązki, bibuła, skrawki materiału, cekiny, flamastry, koraliki) Do Was należy pomysł, jak będzie wyglądać wasza rybka. Ćwiczcie swoją kreatywność i pomysłowość. Powodzenia.

 

Zdjęcie pracy plastycznej

 

ŚRODA

I ZAJĘCIE:

 

1.„W morskiej głębinie” – wzbogacenie wiedzy na temat podwodnego życia, rozwijanie słownictwa, nazywanie zwierząt występujących w słonych wodach. I tutaj zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku pt: ,,Podwodny świat zwierząt’’

Oto link https://www.youtube.com/watch?v=OWs3kSEHnuo

 

2.Aby sprawdzić czy uważnie oglądaliście i słuchaliście zapraszam do następnego zadania

Pt: ,,Czy znasz kształty zwierząt morskich? Tutaj pomoże świetny filmik .Oto link https://www.youtube.com/watch?v=tlR8g8XP-XY   Ciekawe czy rozpoznasz kształty?  – WIELORYB, DELFIN, REKIN, OŚMIORNICA, MEDUZA, KRAB,KONIK MORSKI. POWODZENIA

 

  1. Wyjaśnienie pojęcia „oceanarium”. Drodzy rodzice podaje Wam definicje pojęcia oceanarium a Wy wytłumaczcie swoim dzieciom w prosty dla nich sposób tak aby wiedziały co to jest oceanarium.

 

Oceanarium, akwarium morskie – zespół zbiorników wypełnionych wodą morską przeznaczonych do hodowli fauny i flory morskiej oraz oceanicznej. Oceanarium może byćwykorzystywane do hodowli, prezentacji roślin i zwierząt oraz do prowadzenia badań nad ich biologią i psychiką.

 

 

4.Czytanie  przez rodzica ciekawostek na temat wybranych zwierząt zamieszkujących słone wody – ośmiornice, rozgwiazdy, koniki morskie, koralowce, delfiny. ( KARTA DO POBRANIA)

skany 20maj

 

 

5.„Morska wykreślana” – wykreślanie nazw zwierząt morskich.(KARTA DO POBRANIA)

 

wykreslanka skan

 

 

6. Policzcie wszystkie stworzenia na obrazku i zapiszcie ile ich jest. Zapraszam Was do uważnej obserwacji obrazka (do pobrania)

Policz rybki

 

 

II ZAJĘCIE

 

  1. „Morskie plotki” – osłuchanie z piosenką. Porozmawiajcie z rodzicami na temat treści piosenki, określcie tempo i nastrój Omówcie jaki zwierzęta występują w piosence. Dowolna improwizacja ruchowa do piosenki – proszę poruszajcie się tak jak potraficie, każdy potrafi tańczyć wystarczy posłuchać melodii i zacząć się ruszać.

Oto link do piosenki    https://www.youtube.com/watch?v=sYsxXkiKYRU

  1. Śpiew dowolnej piosenki o wiośnie. Kochani przypominamy sobie poznane piosenki.

,,Maszeruje  Wiosna’’ – link https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

,,Wiosna w błękitnej sukience’’ – link https://www.youtube.com/watch?v=733cfng95PE

,,Promyk słońca’’- link https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk

 

 

 

CZWARTEK:

ZAJĘCIA:

I.

  1. „Poznajemy żółwie morskie” – zapoznanie z wyglądem, sposobem odżywiania i zwyczajami żółwi morskich na podstawie filmu edukacyjnego. (link)https://youtu.be/CF34shktW1g
  2. „Żółwie” – poznanie różnych gatunków żółwi – żółwie morskie, lądowe, skórzaste, dwupazurzaste, błotne. (karta w załączniku) Nabywanie opiekuńczego stosunku do zwierząt hodowlanych, uświadomienie dzieciom konieczności dbania o zwierzęta.
  3. „Żółw” – słuchanie wiersza Brzechwy, rozmowa na temat treści
  4. Zabawa ruchowa: „Żółwie” – idziemy na czworakach w wolnym tempie do spokojnej muzyki, gdy muzyka ucichnie chowamy się do swojej skorupy – zakładamy ręce za kark, klękamy i przyciągamy glowę do kolan. Zabawę powtarzamy kilka razy.
  5. Karty pracy – żółwie w załączniku z opisem jak wykonać.

 

 

ZDJĘCIA ŻÓŁWI

żółwie – karty pracy

żółw grafomotoryka

żółw -praca plastyczna

żółw -wiersz

II.

2.„Żółwie z łupiny orzecha” –  zajęcia plastyczne – zdjęcie pracy w załączniku– wykonanie żółwia z plasteliny, tworzenie dwóch kuleczek większej (brzuch)i mniejszej (głowa), doklejanie jednej do drugiej, a następnie mocowanie na grzbiecie łupiny po orzechu, doklejanie z plasteliny nóżek, pazurków,oczu itd.

 

PIĄTEK:

 

1.„Oceanarium”- rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych o zwierzętach mieszkających w oceanie. Poproście rodziców o przeczytanie treści zagadek i spróbujcie na nie odpowiedzieć.

 

  • W małym domku same szyby,
    w środku woda – a w niej ryby. (akwarium)
  • Szklany mały domek,
    trochę piasku na dnie,
    rybki w nim pływają
    i wygląda ładnie. (akwarium)

 

male akwarium

  • W głębinach mórz i oceanów
    już wiele razy ją widziano.
    Mówią, że dziwnym jest stworzeniem,
    bo ma aż osiem długich ramion. (ośmiornica)

 

ośmiornica

  • Pancerz go chroni z każdej strony

           i tak, jak jego kuzyn rak.

           Jest w ostre szczypce uzbrojony,

           lecz chodzi bokiem, a nie wspak.(krab)

 

rak

 

  • To największe zwierzę świata,
    wiedzie wodny życia tryb.
    I choć rybą nie jest wcale,
    ma w swej nazwie wiele ryb.(wieloryb)

wieloryb

 

 

  • Na każdej lśni srebrna łuska.

           Blisko nich możesz się pluskać.

           Ale pogadać nie sposób,

           bo chyba nie mają głosu.(rybki)

rybki

 

 

 

Super brawo udało się!!! wszystkie zagadki rozwiązane BRAWO

 

  1. Posłuchajcie bajko pt: „O rybaku i złotej rybce” – słuchanie bajki czytanej przez dorosłego. Rozmowa na temat treści utworu, określenie miejsca akcji, ocena postępowania bohaterów: rybaka i jego żony, uzasadnianie swoich wypowiedzi.

Jeśli chcecie posłuchać .Oto link https://www.youtube.com/watch?v=_BiH0ZAP0M8

Jeśli chcecie obejrzeć. Oto link https://www.youtube.com/watch?v=F9OqXCsEjVI

3.Memorki rafa koralowa (do pobrania)

 

memorki

 

 

4.Policz morskie rybki – poobserwuj i policz rybki, dokonaj odpowiedniego zapisu cyfrowego w wyznaczonym miejscu. (do pobrania)

 

rybacy karty .Nauczanie zdalne 18.05.2020r.

 

 

II ZAJĘCIE

  1. „Joga rodzinna”(powtórzenie)- zabawy i ćwiczenia z rodzicem. Wzmacnianie elastyczności i wytrzymałości mięśni, kształtowanie prawidłowej postawy ciała. Doskonalenie koordynacji ruchowej i giętkości. Rozwijanie kondycji i zwiekszenie wydolności organizmu. Dążenie do redukcji stresu.

Oto link https://www.youtube.com/watch?v=sx_Cj-7DgXQ&feature=youtu.be

 

 

To Top