Dzień dobry drogie Przedszkolaki!!!
Witamy Was cieplutko w ten ponury i deszczowy dzień! Mamy nadzieję, że humory Wam dopisują i miło spędzicie ten dzień 🙂
W tym tygodniu w ramach tematyki tygodnia będziemy rozmawiać na temat rodziny, naszych kochanych mam i tatusiów. A czy wy pamiętacie , ze jutro 26 maj, a w tym dniu obchodzimy święto Mamy?
Na początku dzisiejszych zajęć zapraszamy Was do znanej zabawy. Zróbcie kółeczko z mamą, tatą lub rodzeństwem.
„Kółko graniaste”
Kółko graniaste,
Czworokanciaste,
Kółko nam się połamało,
Cztery grosze kosztowało,
A my wszyscy bęc!
Wydrukujcie zdjęcie lub przygotujcie zdjęcie swojej rodziny i poproście rodziców, żeby je ukryli 😉
„Ukryty portret rodziny” – wprowadzenie do tematu zajęć zabawą muzyczno-ruchową.
Dzieci poruszają się w rytmie muzyki klasycznej i poszukują ukrytego portretu rodziny. Na przerwę w muzyce zastygają w bezruchu. Zabawę prowadzimy do momentu odnalezienie przez dzieci ukrytego portretu rodziny (możemy pomagać dzieciom poprzez wskazówki ciepło/zimno, jeśli wystąpi taka potrzeba).
Kochani, znaleźliście zdjęcie swojej rodziny? Pewnie, że tak!
„Rodzina ” – rozmowa na temat odnalezionego zdjęcia
Obejrzyjcie dokładnie Wasze zdjęcie. Odpowiedzcie na pytania:
- Co przedstawia zdjęcie?
- Kto na nim jest?
- Z czym kojarzy Wam się słowo „rodzina”?
Przygotujcie teraz kartkę papieru. Pobawimy się w zabawę muzyczno-ruchową „Rodzinny spacer do parku”
(Muzyka MOZART SYMPHONY ↑↑↑)
Dzieci na przerwę w muzyce naśladują:
- wieje wiatr – dzieci zatrzymują się, układają kartę papieru na dłoniach na wysokości brody i dmuchają na nią;
- pada deszcz – dzieci zatrzymują się, siadają na dywanie a przed sobą układają kartę i opuszkami palców delikatnie po niej stukają;
- Uwaga! Kałuża – dzieci zatrzymują się, układają kartkę papieru przed sobą i przeskakują przez kałużę;
- burza – dzieci zatrzymują się, kartę papieru zgniatają w kulę.
Kochani usiądźcie teraz wygodnie i posłuchajcie wiersza
„Moja rodzina i ja” – słuchanie wiersza B. Szelągowskiej –
Moja rodzina i ja
Mama i tata, i jeszcze ja!
Babcia i dziadek, chomiki dwa!
Pod jednym dachem w zgodzie mieszkamy
i się wzajemnie bardzo kochamy
I nikt nikomu nie przypomina, że najważniejsza w życiu rodzina!
Spróbujecie odpowiedzieć na pytania:
- Kto mieszka w domu, który opisuje autorka wiersza?
- Jaka relacja/uczucie panuje w domu, o którym opowiada wiersz?
- Co według Was oznacza sformułowanie: „najważniejsza w życiu jest rodzina?” – jak Wy je rozumiecie?
„Kto należy do rodziny?” – zabawa dydaktyczna – rozkładamy na dywanie karty obrazkowe przedstawiające członków rodziny, tak, by dzieci nie widziały co się na nich znajduje. Następnie prosimy by dziecko wybrało i odsłanił kolejne karty. Po odsłonięciu każdej karty rozmawiamy z dziećmi na temat osoby widocznej na danym obrazku (mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek . Następnie pytamy dzieci co oznacza słowo rodzina (rodzina to grupa społeczna, która składa się z przynajmniej dwóch osób np. rodziców i ich dzieci). Kolejno kładziemy karteczki z napisami: mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek – dzieci jeżeli potrafią same odczytują, jeśli nie oczywiście pomagamy. Następnie dzieci układają karteczki z napisami pod odpowiednimi kartami obrazkowymi.
„Portret mojej rodziny” – wykonanie pracy plastycznej – Wycinamy prostokąty i trójkąty na ubrania dla naszych członków rodziny oraz koła na głowy. Przyklejamy figury na kartkę i dorysowujemy włosy, ręce, nogi, oczy, nos, usta. Można dorysować jakąś scenerię np. łąkę/dom/plaże.) Po skończonej pracy sprzątamy swoje miejsce pracy pracy!!! :):):)