Drogie Pszczółki dzisiaj porozmawiamy o zdrowym odżywianiu.
6. Zabawa dydaktyczna ” Jadłospis na dobry humor”- klasyfikowanie produktów żywnościowych na ,,zdrowe i ,,niezdrowe”.
7.Rozwiązywanie zagadek dotyczących zdrowej żywności.
Rodzic czyta zagadkę, dziecko odpowiada i wyszukuje wśród zgromadzonej żywności tę, o której była zagadka, a następnie kładzie do odpowiedniego koszyka. Koszyk z uśmiechniętą buźką oznacza „zdrową żywność”, koszyk ze smutną buźką – „niezdrową żywność”.
Ten biały napój daje ci zdrowie. Nie możesz zgadnąć kotek ci powie. (mleko)
Kura je zniosła, mama przyniosła, ugotowała dzieciom je dała.( jajko)
Porzeczkowy czy jabłkowy, zawsze smaczny jest i zdrowy. (sok)
Choć dziurek w nim sporo, łatać ich nie trzeba. Zjem go z apetytem razem z kromką chleba. (ser)
Ma okrągły brzuszek i ogonek mały, będzie z niego na obiad barszczyk doskonały. (burak)
Latem w ogrodzie wyrósł zielony, a zimą w beczce leży kiszony. (ogórek)
Jakie warzywo nawet niewielkie, wyciśnie z oczu słoną kropelkę? (cebula)
Dobra gotowana i dobra surowa, choć nie pomarańcza to pomarańczowa? (marchewka)
Dziecko dzieli wyrazy na sylaby – klaszcząc oraz na głoski (jeśli ma problem podaje głoskę w nagłosie i wygłosie)
9. Rozmowa na temat wpływu odżywiania na wzrost i rozwój kości.
– Doświadczenie – Siła skorupki jajka jak siła naszych kości.
Rodzic pokazuje dziecku, jak duży ciężar potrafią udźwignąć skorupki jajka, układając na nich książki. Doświadczenie kończy się, gdy skorupki pękną. Skorupki kojarzą nam się z czymś lekkimi kruchym, a tutaj widzieliście jak silne potrafią być. Skorupki zbudowane są z wapnia. Tak samo jak nasze kości. One również muszą dźwigać ciężar naszego ciała. To dzięki nim potrafimy stać w pozycji pionowej, poruszać się, biegać.