„KOCHANI RODZICE” – TYGODNIOWY SCENARIUSZ DLA DZIECI 5,6-LETNICH
PONIEDZIAŁEK
ZAJĘCIE I:
1.„Jak nasza mama odczarowała wielkoluda?” słuchanie opoiadaniaJ. Papuzińskiej – rozmowa na temat treści, szukanie odpowiedzi na pytania: „Kto zakłócał spokój w parku?”, Dlaczego dzieci musiały bawić się na ulicy?’, Co spowodowało, że mama poszła do parku, co zauważyła?”, „Co wydarzyło się podczas zszywania kurtki?”, „Jak myslicie, dlaczefo chłopiec stał się wielkoludem?, „w czym wasze mamy są dla was mistrzyniami?”. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie słownictwa, rozumienie roli mamy w codziennych sytuacjach. Zabawa ruchowa „Co robi mama (pantomima -naśladowanie ruchem, gestem czynności wykonywanych przez mamy)?”Wykonanie kart pracy (w załącznikach).
LINK do opowiadania – https://youtu.be/zNoI89g_fBg
ZAJĘCIE II:
- „Laurka dla mamy” – zajęcie plastyczne– stwarzanie okazji do odczuwania radości z przygotowania prezentu dla mamy. Wykonanie laurki z dostepnych materiałów – kolorowych kartek, papieru, korka, farb. Wręczenie gotowej laurki z najserdeczniejszymi życzeniami (LINK do pracy) http://www.kreatywniewdomu.pl/2020/05/laurki-dla-mamy.html
Jak pewna mama odczarowała wielkoluda -opowiadanie
WTOREK:
ZAJĘCIE I:
- „Zawody” – poznanie różnych zawodów na podstawie zagadek, doskonalenie techniki czytania, kształtowanie więzi emocjonalnej z rodziną.
- Kto to jest?
W białej czapce na ulicy ważną jest osobą.
Dobrym okiem, bystrym słuchem
kieruje ulicznym ruchem. (POLICJANT)
- Kto pracuje w hełmie,
pnie się po drabinie.
Kiedy syczy ogień
i gdy woda płynie? (STRAŻAK)
- Najpierw włosy ścina,
często je farbuje,
a na końcu pięknie
je wymodeluje. (FRYZJER)
- Jak się nazywają panie, których
zajęciem jest gotowanie? (KUCHARKI)
Jaka przychodzi wróżka,
gdy chory idziesz do łóżka?
Co wróżka zapisze, połkniesz,
nawet, gdy gorzkie okropnie! (LEKARKA)
- Ma biały czepek, białe ubranie,
nocą zajmuje się wyrabianiem.
A co wyrobi, upiecze smacznie,
i odda ludziom, nim dzień się zacznie. (PIEKARZ)
- Na placu lub rynku,
siedzi sobie pani.
Przed nią stoją kosze
z pięknymi kwiatami.(KWIACIARKA)
- W białym fartuchu
ze słuchawkami.
Zajmuje się fachowo
chorymi zwierzętami. (WETERYNARZ)
Ktoś za zeszytem, przegląda zeszyt,
choć jest zmęczony jeszcze pracuje.
Gdy stawia piątkę, bardzo się cieszy!
Przykro mu bardzo, gdy stawia dwóję.(NAUCZYCIEL)
- „Jakie zawody wykonują moi rodzice”?, „Kim ja chcę zostać w przyszłości?” – swoodna pogawędka.
- „Do kogo pasują te akcesoria?” – ćwiczenia klasyfikacyjne- dopasowanie rzeczy do danej osoby (lekarz – stetoskop, pielęgniarka- strzykawka, nauczyciel – kreda, sprzedawca- kasa, fryzjer-nożyczki itp.). Wykonanie kart pracy.
ZAJĘCIE II:
- Zestaw ćwiczeń dla dzieci kształtujący prawidłową postawę ciala. Naśladowanie zwierząt (motyl, bocian, żółw, zając) – dskonalenie ćwiczeń korygujących wady postawy. Dokładne wykonywanie ćwiczeń. Zachęcanie do precyzji i zaangażownia. (link do ćwiczeń)
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
4 karta pracy
5 karta pracy
6 karta pracy
7 karta pracy
8 karta pracy
9 karta pracy
10 karta pracy
11 karta pracy
12 karta pracy
domino -zawody (1) karta pracy
ŚRODA
ZAJĘCIE I:
- „Supermmama, supertata” – słuchanie wiersza „O superbohaterach” U. Piotrowskiej – rozumienie znaczenia pojęcia bohater. Rozmowa inspirowana wierszem: „Dlaczego mama i tata przypominaja superbohaterów?”, „W czym pomaga dzieciom tata, w czym mama?”. Wzmacnianie pozytywnych relacji z rodzicami. Zabawa ruchowa „Razem z mamą, razem z tatą” (wykonanie ulubionej zabawy, w którą się bawicie z rodzicami – gra, układanie itp). Wykonanie kart pracy (w załącznikach)
ZAJĘCIE II:
- „Na majowej lące” – słuchanie piosenki, rozmowa na temat treści, tempa i nastroju utworu. „Odgłosy natury?” -rozpoznawanie dźwięków dochodzących ze świata przyrody, natury – zagadki słuchowe. Improwizacja ruchowa do piosenki. Nauka piosenki (linki w załącznikach)
link do piosenki – https://youtu.be/cb0dNXPEYoc
link dźwięki natury – https://youtu.be/JwbMnvfN2y8
CZWARTEK:
ZAJĘCIE I:
- „Kwiaty dla mamy” – dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, porównywanie liczebności, rozwiązywanie zadań z treścią, układanie i rozwiązywanie działań. Stosowanie znaków mniejszości, większości i róności. Zabawa ruchowa „Kolorowe kółka”.
ZAJĘCIE II:
- „Tulipan dla taty” – zajęcia plastyczne „Tulipan dla taty” – odczuwanie przyjemności z samodzielnie wykonanego prezentu dla taty. Wykorzystanie kolorowego papieru, słomek, kleju nożyczek, dziurkacza. Tworzenie kolorowych bukietów kwiatowych. Wręczenie prezentu swoim tatom.Bezpieczne posługiwanie się nożyczkami.
INSTRUKCJE DOTYCZĄCE TEGO SŁOMIANEGO PAPIERU TULIPANOWEGO
- Wydrukuj wzór kwiatu tulipana. Wytnij i użyj go, aby prześledzić kwiat tulipana na kolorowym papierze budowlanym. Wytnij kwiat tulipana.
- Akordeon złóż kwiat składając go 4 razy. Uderz dziurkę w środek złożonego kwiatu.
- Rozłóż kwiat tulipana i włóż i wyjmij słomkę z zielonego papieru przez otwory tulipana.
- Wytnij dwa cienkie liście z zielonego papieru budowlanego. Dodaj klej do dolnej części każdego liścia i owiń je wokół dolnej części słomki papierowej.
Oto link:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=72&v=-iLOZm1J82A&feature=emb_title
PIĄTEK
ZAJĘCIE I:
- „Znam zawody” – obejrzenie prezentacji o zawodach i miejscach pracy. Rozwiązywanie zagadek słownych , obrazkowych i interaktywnych. Powtórzenie i utrwalanie wiadomości o zawodach„Kim jestem?” -składanie obrazka z części nazywanie zawodów. Zabawa słowna: „Jedzie pociąg naładowany na literę…”(dziecko w ciszy wypowiada litery alfabetu, na hasło stop, które wypowie rodzic, zatrzymuje się i podaje głoskę- na tą głoskę rodzic wymysla nazwę zawodu, zabawę powtarzamy naprzemiennie)
link do prezentacji – https://youtu.be/zYkJUgCDdyc
link zagadki – https://youtu.be/hjDKoBQYr7U
ZAJĘCIE II:
- Zestaw ćwiczeń dla dzieci kształtujący prawidłową postawę ciala. Naśladowanie zwierząt (motyl, bocian, żółw, zając) – dskonalenie ćwiczeń korygujących wady postawy. Dokładne wykonywanie ćwiczeń. Zachęcanie do precyzji i zaangażownia.
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8