Z głową w chmurach -4,5- latki- kaczuszki

Drogie przedszkolaki, dziś piątek, ostatni dzień tygodnia i może troszkę pobujamy w chmurach 🙂 na dzisiejsze zajęcia będą Wam potrzebny balonik, wykałaczka, kawałek starej gąbki, białe farby i ciemna kartka. Zapraszam do zabawy 🙂

„Zabawy balonem” – ćwiczenie oddechowe.  Każdy balonik to  chmurka, a chmurki, jak można zaobserwować, zmieniają swoją wielkość i kształt. Dzieci pomału nadmuchują balony – chmurki powoli „rosną”. Każde dziecko dmucha tylko tyle, ile może. Chmurki nie są jednakowe. Rodzic pomaga dzieciom zawiązać supełki na balonach, by nie uciekło z nich powietrze. Teraz dzieci podrzucają balony w górę – chmurki są już na niebie. Wszyscy próbują utrzymać je w powietrzu za pomocą silnego wydechu. Opadające „chmurki” znów są podrzucane i podbijane.

Możecie także zabawić się w dobrze Wam znaną zabawę „Balonik”. Zróbcie małe kółeczko w parach, albo z większą liczbą domowników. Słowa zabawy to: Baloniku mój malutki, rośnij duży, okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach, przebrał miarę no i… trach! Podczas rymowanki  robimy coraz większe koło. Na koniec upadamy  na ziemię.

„Co się stanie?” – zabawa badawcza. Usiądźcie i zabierzcie swojego balona, powiedzcie:

– Co stanie się z balonem, gdy nacisnę go palcem?

– Co się stanie, gdy nacisnę go klockiem?

– A co stanie się z balonem, gdy dotknę go wykałaczką?

Dzieci odpowiadają na pytania i próbują naciskać palcem, klockiem. Na koniec zabierzcie wykałaczkę. Uwaga,  może być głośno. Kto chce, może przekłuć swój balon. Ustalcie z rodzicami, czym i w jaki sposób należy nacisnąć na balon, aby pękł, a jak, aby nie pękł.

„Z głową w chmurach” – podczas tych zajęć możecie wyjść na zewnątrz lub spojrzeć przez okno.   Poobserwujcie niebo i chmury. Rodzic zwraca uwagę na różnorodność kształtów chmur i rodzaj zachmurzenia. Wyjaśnia, że patrząc na chmury, ich kształt, można wielu rzeczy się dowiedzieć, np. czy będzie padał deszcz, czy nadchodzi burza, czy będzie ładny zachód słońca.Rodzic zachęca dzieci do odnalezienia podobieństw chmur do zwierząt (np. baranków, niedźwiadków) i przedmiotów. Jeśli za oknem nie da się zaobserwować różnorodności chmur to zobaczcie na ilustracje poniżej.

chmury

 

chmury1

 

chmury2

 

chmury3

 

chmury4

 

 

chmury5

 

 

 

chmury6

 

 

chmury7

 

 

chmury8

 

 

chmury9

 

To kilka przykładowych zdjęć pokazujących różne kształty chmur.

Teraz Wy spróbujcie sami wykonać swoją chmurkę.

„Obłoczki” – praca plastyczna; malowanie metodą stempelkowania gąbką i białą farbą na ciemnym tle, wykorzystanie niecodziennych narzędzi do pracy plastycznej. Tak jak wcześniej wspomniałam do tej pracy potrzebne będą  ciemne kartki oraz gąbki i biała farba plakatowa. Będziecie malowali obłoczki. Pamiętajcie, że chmury mają różne kształty. Wykonajcie pracę  używając gąbki zamiast pędzla.  Życzę miłej zabawy 🙂

malowanie farbami

To Top