Dzień dobry Drogie Przedszkolaki!
W tym tygodniu tematyka kompleksowa brzmi: „Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje”
Ciekawe czy już wiecie o czym będziemy rozmawiać? 🙂
1. Posłuchajcie zagadki:
Unosi szybowce,
popycha żaglowce.
Obraca wiatraki
siłacz z niego taki!
Nie ma ust – a dmucha,
nie ma skrzydeł – a leci.
Czasem mrozi, czasem chucha.
Co to? Czy odgadną dzieci?
Czujemy go na twarzy,
włosy nam rozwiewa.
Jest niezbędny dla żeglarzy,
głośno szumi w drzewach.
Teraz już na pewno wiecie!
Dzisiaj będziemy prowadzić obserwację zjawisk pogody, posłuchamy i rozpoznamy odgłosy wiatru, poznajemy słowa i melodię piosenki, a także poznamy barwy narodowe, i dowiemy się jak wygląda polska flaga.
Spójrzcie za okno, czy dzisiaj wieje, czy ruszają się gałęzie drzew, czy liście unoszone są przez podmuchy wiatru?
2. A teraz obejrzyjcie krótki filmik
Spróbujcie zrobić podobne doświadczenie z workiem na śmieci i z suszarką do włosów. Poproście o o pomoc rodziców 🙂
Potrzebny Wam będzie worek na śmieci oraz suszarka do włosów.
3. Ćwiczenie oddechowe z piórkiem
Jeżeli macie w domu piórko, spróbujcie teraz dmuchać na niego tak, żeby nie spadło na podłogę.
W kolejnym ćwiczeniu zorganizujcie zawody piórkowe z bratem, siostrą, mamą lub tatą. Połóżcie piórko na stole i i dmuchajcie do siebie nawzajem.
4. Usiądźcie teraz wygodnie i posłuchajcie piosenki pt. „Pada deszczyk, wietrzyk wieje”
Pada deszczyk – kap, kap, kap,
idą dzieci – chlap, chlap, chlap.
Wietrzyk wieje – fiu, fiu, fiu,
w liście wpadł i robi szu, szu, szu.
Jeżeli macie w domu cymbałki spróbujcie na nich zagrać na sylaby
kap, kap, kap
chlap, chlap, chlap
fiu, fiu, fiu,
szu, szu, szu
5. „Nasza flaga narodowa” – wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego, rozmowa o fladze, nauka przyjmowania odpowiedniej postawy podczas jej prezentowania.
Kochani, posłuchajcie uważnie wiersza
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień – to miłość,
biel – serce czyste…
Piękne są nasze
Barwy ojczyste.
Czesław Janczarski
Jakie kolory znajdują się na fladze?
Którego państwa jest to flaga?
Widzieliście taką flagę?
Gdzie ją widzieliście?
Po rozmowie dotyczącej barw narodowych przypomnijmy dzieciom, jak należy się zachować, kiedy jest prezentowana flaga Polski – zaprezentujmy prawidłową postawę, przypomnijmy, że nie powinno się rozmawiać i trzeba zachować powagę.
6. „Listki i wiatr” – zabawa ruchowo-naśladowcza przy muzyce.
Poroście mamusie o chustkę i stańcie w dowolnym miejscu w w pokoju, słuchając muzyki zatańczcie walca z chustką
Do jutra Kochani!