Kochani, dziś ostatni dzień naszej podróży i naszym ostatnim przystankiem będzie kraj, w którym witamy się słowami……posłuchajcie w naszej zabawie rozpoczynającej podróż,
„Wsiąść do pociągu…” – zabawa dydaktyczno-ruchowa – zapraszamy do pociągu, włączając refren piosenki „Remedium”, jeździmy pociągiem, kiedy się zatrzymamy rodzic mówi: „Bonjour!”. Domyślacie się, gdzie wysiadamy? We Francji! Powtórzcie francuskie „dzień dobry”, czyli „Bonjour”!” .
- Jak myślicie, dlaczego pokazujemy wam obrazek przedstawiający Czerwonego kapturka?(autor „Czerwonego Kapturka” Charles Perrault pochodził z Francji)
- Czy to daleko od Polski? ( zmierzcie odległość linijką)
- Co jest wokół tego kraju? ( Francja jest położona nad Hiszpanią, więc podobnie jest otoczona przez Ocean Atlantycki i Morze Śródziemne)
- Czy Francja jest duża? (jest sporym krajem, stąd jego klimat jest zróżnicowany)
- Co wiecie o tym kraju? (przez Francję przebiegają najwyższe góry Europy, czyli Alpy, wraz ze swoim najwyższym szczytem – Mont Blanc – możemy wskazać na mapie)
- Czy znacie stolicę Francji? Jej nazwa rozpoczyna się na Par… (pokazujemy dzieciom stolicę na mapie)
- Czy ktoś był we Francji?
I jeszcze flaga Francji:
„Zabytki Francji” – zabawa dydaktyczna– czy znacie jakieś sławne miejsca lub budynki z Francji. Zobaczcie zabytki stolicy Francji czyli Paryża.
- Wieża Eiffla – najbardziej znany obiekt architektoniczny Paryża, uznawany za symbol tego miasta, a nawet całej Francji. Jest najwyższą budowlą w Paryżu i piątą co do wysokości we Francji. W momencie powstania była najwyższą wieżą na świecie. Często wieże nazywa się „Żelazna dama”.
2. Luwr – dawny pałac królewski w Paryżu, obecnie muzeum sztuki. Jedno z największych muzeów na świecie.
3. Łuk Triumfalny – pomnik stojący na place Charles-de-Gaulle w Paryżu.
4. Notre-Dame de Paris – jedna z najbardziej znanych katedr na świecie. Jej budowa trwała ponad 180 lat. W zeszłym roku, a dokładnie 15 kwietnia 2019 w Katedrze wybuchł pożar, który spowodował ogromne zniszczenia.
Powiedzcie, co się wam najbardziej spodobało i jakie miejsce chcielibyście zwiedzić?
„Wieża Eiffla” – opowieść ruchowa – naśladujemy ruchami opowieść.
Za chwileczkę zwiedzimy symbol Paryża – Wieżę Eiffla. Na początek czeka nas wiele schodów na górę (poruszamy się z wysokim unoszeniem kolan). Po wejściu na szczyt podziwiamy piękne widoki (naśladujemy trzymanie lornetki i spoglądamy raz w prawą, raz w lewą stronę). Rozpoczynamy powrót (poruszamy się małymi krokami na palcach). W końcu jesteśmy na dole, osiągnęliśmy nasz cel! (cieszymy się, skacząc i krzycząc „Hura!”)
„W koszyczku” – zabawa dydaktyczna – Czerwony Kapturek chciałby jeszcze pochwalić się swoim krajem, stąd jego koszyczek jest pełen ciekawych przedmiotów. Zobaczcie jakie rzeczy w swoim koszyczku ma Czerwony Kapturek:
SER
CROISSANTY
BAGIETKA
ŻABIE UDKA
ŚLIMAKI
ZNACZEK RENAULTA
ZNACZEK CITROENA
ZNACZEK PEUGEOTA
BAJKA ASTERIX I OBELIX
BAJKA BYŁO SOBIE ŻYCIE
Jak myślicie, czemu te rzeczy znalazły się w koszyku? Tak, pochodzą one z Francji lub są daniem charakterystycznym dla tego kraju.
„Żaby i ślimaki”- zabawa ruchowa – dzieci poruszają się w rytmie piosenki „Fruzia w samolocie”. Na przerwę w muzyce i hasło: „Żaby!” – dzieci wykonują podskoki wraz z naśladowaniem ich odgłosów; „Ślimaki!” – dzieci pełzają na brzuchu po dywanie. Każde zwierzę pojawia się trzy razy.
Na zakończenie pokolorujcie flagę Francji wg podanego wzoru
Au revoir! Do widzenia! Do zobaczenia!
Kochani udanych wakacji, oby słoneczko nas nie opuszczało i dało się nacieszyć latem jak najdłużej 🙂