W górach- 3,4 latki

Drogie przedszkolaki, dzisiaj troszeczkę się poruszamy, trochę zabaw i ćwiczeń przed nami, a podczas nich wybierzemy się na wycieczkę w góry 🙂

Zacznijmy od zabawy „Z kamienia na kamień” – zabawa równoważna. Ułóżcie trasę, kamienie – poduszki (lub inne przedmioty, na których można stanąć) leżą w takich odstępach, abyście mogli swobodnie wykonać krok. Ustawcie się naprzeciwko kamiennej trasy. Na sygnał  rozpocznijcie marsz po „kamieniach”, utrzymując równowagę. Dojdźcie do końca trasy i zacznijcie od nowa. Powtórzcie przejście kilka razy.

A teraz przygotowaliśmy dla Was zestaw ćwiczeń:

„Wyprawa w góry” – zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych.
1. „Po wąskiej dróżce” – zabawa z elementem równowagi. Wyznaczcie za pomocą sznurka drogę, trasę. Na trasie rozłóżcie drobne przedmioty, np. woreczki. Na polecenie przechodźcie po dróżce, omijając przedmioty. Kto wykona zadanie, wraca na początek i powtarza przejście kilka razy.
2. „Pieski śpiące i szczekające” – zabawa z elementem czworakowania i pełzania. Usiądźcie w siadzie klęcznym, dłonie na kolanach, głowa oparta na dłoniach – „pieski” śpią. Na sygnał rodzica „pieski” budzą się i przechodzą do pozycji na czworaka i szczekają. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
3. „Ryby w akwarium” – zabawa z elementem biegu. Biegamy po wyznaczonym terenie, poruszając się cicho jak rybki w akwarium. Na znak  „rybki” skupiają się w miejscu, gdzie sypie się im pokarm. Rodzic naśladuje tę czynność, a wy chwilę odpoczywacie.
4. „Przez płotek” – zabawa z elementem podskoku. Rodzic mocuje linkę 10–15 cm nad ziemią,  a wy przeskakujecie płotek obunóż, obchodzicie dookoła i znowu przeskakujecie. Wykonajcie to ćwiczenie kilka razy.
„Co można zobaczyć w górach?” – zabawa twórcza, opisywanie wyglądu przedmiotów na ilustracji, odnajdywanie na obrazku opisywanych elementów.

Popatrzcie na  ilustracje, które przedstawiają górski pejzaż. Wymieńcie znajdujące się na nich elementy. Rodzic pomaga nazywać poszczególne fragmenty górskich krajobrazów (np. szczyt, dolina, schronisko). Przeczytajcie i poznajcie piętra roślinności w  górach.  Następnie , patrząc przez przygotowaną z dwóch rolek papieru toaletowego lornetkę, wybierz jeden element na obrazku. Opisz rodzicowi  co widzisz, ale nie nazywaj tego elementu. Zadaniem rodzica jest odgadnąć, na co  patrzysz przez lornetkę. Wymieńcie się rolami.

 

gory

 

gory1

 

schronisko

 

pietra1

 

Zobaczcie co należy zabrać ze sobą w góry:

karta pracy gory

 

Kochani zapraszamy Was na film pt.” Bezpieczeństwo w górach”

 

Mamy nadzieję, że znacie już najważniejsze zasady, które obowiązują podczas wycieczek w góry. Przypomnijmy sobie teraz charakterystyczne elementy krajobrazu górskiego i przenieśmy je na papier. Wykonamy pracę plastyczną „Górski pejzaż”, do której potrzebujemy ilustracji znajdującej się poniżej, gałązki z choinek, zielonej farby, waty, klej, żółtej farby, kredek.  Maczajcie gałązki choinki w farbie i odciskajcie je na pojedynczej karcie pracy, na zielonym pasku, tworząc las. Z kuleczek waty przyklejonych na trawie stwórzcie owieczki. Palcem zamoczonym w żółtej farbie namalujcie słońce. Życzymy miłej pracy 🙂

 

praca gory 001

 

Miłego dnia 🙂

To Top