Czas z rodziną

Które z Was Kochane dzieci chcą wybrać się na wiosenną wycieczkę z całą rodziną? Pogoda nie zachęca do spacerów, ale możemy zaplanować świetną wycieczkę we własnym domu! Zapraszamy do wspólnych ćwiczeń.

Wiosenna wycieczka” – opowieść ruchowa i ćwiczenia gimnastyczne z elementami metody R. Labana.

Dzisiaj chciałabym pójść z na wycieczkę, aby przywitać Panią Wiosnę. Jak myślisz, gdzie możemy ją spotkać? (dziecko odpowiada). Chodźmy więc na wycieczkę do lasu.

1. Przechodzenie przez rzeczkę – zabawa z elementem skoku.

Dziecko naśladuje zdejmowanie butów, podwijanie spodni,przechodzenie po kamieniach szybko, ale ostrożnie żeby się nie zmoczyć.

2. Dziecko znajduje się na łące wśród pasących się koni- zabawa z elementem czworakowania.

Naśladowanie konia grzebiącego nogą. W staniu jednonóż uderzenie palcami stopy lewej i prawej o podłogę na zmianę.

3. „Przeciąganie gałęzi”.

Na wąskiej ścieżce leży stos gałęzi i trzeba je usunąć, aby można było iść dalej:

a) ćwiczenie w dwójkach – dziecko jest gałęzią, kładzie się tyłem na podłodze, rodzic stara się

je przeciągnąć parę kroków.

b) pchanie zepsutego samochodu.

4. Improwizacja ruchowa: Podpatrywanie pasącej się sarenki. Stanie w bezruchu.

5. „Przedzieranie się przez gęsty las”– improwizacja.

a) Las jest bardzo gęsty, trzeba przedzierać się przez krzaki, zarośla, odginać gałęzie, przechodzić pod nisko opuszczonymi gałęziami drzew.

b) Wskazywanie i nazywanie pierwszych wiosennych kwiatów (fiołki, zawilce, itp.)

Dz. musi wymyślać i naśladować różne sposoby przedzierania się przez gęsty las. Można wykorzystać ilustracje, lub zdjęcia kwiatów.

6. Ćwiczenia oddechowe.

Ptaki siedzące na gałęziach drzew przyglądają się dziecku, fruwając z gałęzi na gałąź gubią piórka.

-Dz. za pomocą oddechu unosi „zgubione piórka” do góry. Wskazywanie i nazywanie

popularnych gatunków ptaków.

-Dz. naśladuje fruwanie ptaków.

-Dz. wydycha powietrze (jak najdłużej) na trzymaną przed twarzą chusteczkę higieniczną.

Można wykorzystać ilustracje lub zdjęcia ptaków.

7. „Zające na łące”

Idąc, dz. obserwuje zające jak stają słupka, nastawiają uszu, szybko uciekają. Dz. poprzez gest

i mimikę naśladuje zachowanie się zajęcy.

8. „Ucieczka jeża”

Na polanie dz. spostrzega jeża, idzie za nim. Jeż zmęczony rezygnuje z ucieczki, zwija się w kłębek, leży nieruchomo. Dz. naśladuje zachowanie jeża i swoje.

9. „Drzewa na wietrze”

Drzewa duże i małe: dz. naśladuje kołysanie się drzew, gałęzie uginają się – naśladowanie ruchów lekkich, elastycznych. Rodzic wyjaśnia wykonanie zadania.

10. Ćwiczenie uspokajające

Zmęczone wędrówką dz. odpoczywa. Krótki odpoczynek po zabawie.

 

Lubimy doświadczenia- zabawa w eksperymentowanie

Zapraszamy do wykonania razem z rodzicami kilku eksperymentów! Z pewnością będzie to świetna zabawa dla całej rodziny!

Rodzinne eksperymentowanie!– materiały do pobrania

Po wykonaniu eksperymentów wydrukuj poniższe karty pracy i rozwiąż je:)

 

 

 

Rytmy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

liczenie karty pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A na zakończenie ćwiczenia dla małych bystrzaków, czyli ćwiczymy pamięć i spostrzegawczość. 

https://www.youtube.com/watch?v=k-keE_Vd-EE

 

UDANEJ ZABAWY!

To Top