Jesienna orkiestra – 3,4 – latki – wtorek 10.11

Dzień dobry Drogie Przedszkolaki!

Dziś kolejny dzień rozmów o wietrze 🙂

1. Na początek zapraszam Was do przywitania się piosenką o jeżyku i liściach 🙂 Pamiętacie ??

Green-Design-Blog_Jeż-4

słowa i muzyka: Renata Szczypior

Piosenka „Jeżyk i liście”

Szur, szur, szur, liści góra!
Szur, szur, szur, coś tam szura…
Tupu-tap! Tupu-tap!
Kolorowe liście łap!
Tupu-tap! Tupu-tap!
Kolorowe liście łap!
Czy ty wiesz, co tam siedzi,
czarnym oczkiem dzieci śledzi?

Tupu-tap! Tupu-tap!
Kolorowe liście łap!
Tupu-tap! Tupu-tap!
Kolorowe liście łap!

Szur, szur, szur, jeżyk mały.
Szur, szur, szur w liściach cały.
Tupu-tap! Tupu-tap!
Kolorowe liście łap!
Tupu-tap! Tupu-tap!
Kolorowe liście łap!

2. „Odgłosy wiatru” – słuchanie, opisywanie, nazywanie i naśladowanie odgłosów wiatru.

Posłuchajcie odgłosów wiatru. Postarajcie się opisać słyszane odgłosy, zgadnąć, jaki rodzaj wiatru je wywołuje, nazwać wiatr.  O czym on może opowiadać??? (wiatr morski o sztormie, lekki zefirek o żaglowcach lub latawcach, wiatr halny o jesieni w górach, delikatny wiaterek o nitkach babiego lata niosących pajączki).Jeżeli macie przedmioty codziennego użytku (folie, kartony, gazety, słomki, kubeczki jednorazowe) spróbujcie naśladować odgłosy wiatru (szum, zawodzenie, wycie).

3. „Wiatr i wąż” – zabawa ortofoniczna.

Posłuchajcie jak mama lub tata czytają wierszyk a Wy  naśladujcie:

szum wiatru – podnieście wtedy ręce i machajcie nimi oraz wymawiajcieą szsz…;

syk węża – ręką w ruchu poziomym naśladujujcie ruchy węża oraz syczcie sss…

Szumi wiatr, szumi wciąż:
Szszsz… szszsz…
A tu głośno syczy wąż:
Sss… sss…
Wiatr piosenkę nową szumi:
Szszsz… szszsz…
Lecz syk węża szum ten tłumi:
Sss… sss…
Zdenerwował się aż wąż:
– Czy mam szumu słuchać wciąż?!
Sss… sss…
Przecież pięknie syczę sam,
teraz ja tu koncert dam!
Sss… sss…
Węża syk i wiatru szum
Naśladuje dzieci tłum:
Szszsz… szszsz…
Sss… sss…

Wykonaj kartę pracy zgodnie z instrukcją 🙂 Pokoloruj obrazek!

sz - karta pracy - szumi wiatr

4. „Jesienna orkiestra” – muzykowanie instrumentami codziennego użytku.

Na pewno macie w swoich domach  „instrumenty” codziennego użytku, tj. pojemniki po jogurtach (bierzemy dwa pojemniki, wkładamy
do środka ziarnka gorczycy i sklejamy klejem wikolem), szeleszczącą folię, puszki, gazety, łyżki. Będziemy się bawić w orkiestrę 🙂

Zagrajcie przy akompaniamencie muzyki…

5. „Dmuchane obrazki” – praca plastyczna, wykonywanie obrazków techniką rozdmuchiwania kleksów, usprawnienie artykulacji oraz rozwijanie wyobraźni.

Kochani przygotujcie teraz farby jeśli macie w domkach. Do tej pracy posłużyć tez może tusz kreślarski. Potrzebna też będzie słomka.

Poproście rodziców o  opuszczenie na kartony kilka kropli ciemnego tuszu kreślarskiego lub ciemną farbę, który Wy  rozdmuchacie za pomocą słomek do napojów.

Po wyschnięciu tuszu  wypełnijcie rozwodnionym kolorowym tuszem kreślarskim przestrzenie między siatką zaschniętych strużek. Powstałe prace przypominają wyglądem witraże.

Na koniec zaśpiewajcie krótką piosenkę, której nauczyliście się wczoraj 🙂

Pada deszczyk – kap, kap, kap,
idą dzieci – chlap, chlap, chlap.
Wietrzyk wieje – fiu, fiu, fiu,
w liście wpadł i robi szu, szu, szu.

Miłego wtorku!!!

To Top