Tworzymy własną bajkę – 3,4 – latki – piątek

Dzień dobry w piątek!

Dzisiaj podsumowujemy nasz tygodniowy temat o bajeczkach 🙂 Wyruszymy do krainy bajek, dzięki czemu rozbudzimy wyobraźnię wymyślając treść swojej bajki, narysujemy też do niej ilustracje 🙂

Rozwiniemy  także zwinność i sprawność fizyczną wykonując bajkowy zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

1.„Witam wszystkich Was” – powitanie z dziećmi

Witam wszystkich Was (machamy )
w ten radosny czas (szeroko uśmiechamy się)
jedną ręką pomachamy, 
(machamy jedną ręką)
jednym oczkiem pomrugamy (puszczamy oczko)
teraz sobie podskoczymy (wysoko podskakujemy)
i cichutko już siedzimy. (siadamy )

2. „Podróż do krainy bajek” – zabawa ruchowa z wykorzystaniem chustki, apaszki – dzieci  trzymają chustę i mocno nią falują. Mama lub tata powtarza „Zabieram Cię w podróż do bajek krainy, gdzie wszyscy mają uśmiechnięte miny”. Dzieci mocno falują chustą, a następnie się pod nią chowają.

3.  „Tworzymy własną bajkę” – zabawa dydaktyczna

Skoro znaleźliśmy się w bajkowej krainie to musimy teraz wymyślić co się tutaj działo/dzieje/będzie działo.

Zabierzcie piłeczkę (napewno znajdzie się jakaś w domu) i zaproście do zabawy domowników. Zacznijcie bajkę od słów:  „Dawno, dawno temu…”, następnie przekazujcie piłeczkę następnenej osobie, która dopowiada dalszą część bajki i tak, aż do momentu zakończenia historii.

4.„W krainie bajek” – zabawa ruchowa – dzieci poruszają się swobodnie  w rytmie piosenki „Piosenka o bajkach”. Na przerwę w muzyce naśladują jednego z bohaterów bajki, którą przed chwilą wspólnie z rodzinką wymyśliły.

Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.

„Nasza bajka” – wykonanie pracy plastycznej

Narysujcie teraz  ilustrację  przedstawiającą wymyśloną przed chwilą bajkę!

5.  „Bajeczna gimnastyka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych – dzieci wykonują ćwiczenia gimnastyczne zgodnie z poleceniami.

  1. „Marsza krasnoludków” – dzieci – „krasnoludki” maszerują równym krokiem po obwodzie koła.
  2. „Domki krasnoludków” – dzieci poruszają się swobodnie, na hasło „domek” dzieci układają z rąk daszek i unoszą go nad głową.
  3. „Koszyczek dla babci” –układamy  koszyk na środku dywanu.  Zadaniem dzieci jest trafienie kasztanem, pileczką do koszyka znajdującego się na środku dywanu.
  4. „Wilk idzie!” – dzieci leżą na dywanie i udają śpiące na łące kózki. Na sygnał gwizdka zaczynają chodzić na czworakach. Na hasło nauczycielki: „Wilk idzie!” wszystkie owieczki zatrzymują się bez ruchu. Zabawę prowadzimy 5-6-krotnie.
  5. „Spacer po bajkowej krainie” – dzieci maszerują – plecy proste, ramiona wzdłuż tułowia, kolana podnoszone wysoko do góry – powietrze wciągają nosem, wypuszczają ustami.
  6. „Bal z Kopciuszkiem” – dobieramy się w pary – tatuś z córeczką,mama z synkiem 🙂 i tańczą na balu w rytmie walca.

  1. „Śpiąca królewna” – zabawa wyciszająca – dzieci kładą się na dywanie, zamykają oczy i odpoczywają ok.1-5-2-minuty, słuchając muzyki walca 🙂

Miłego dnia Kochani!!!

 

 

To Top