- „MOJA DROGA” – rozwijanie mowy dzieci, budowanie wielozdaniowych wypowiedzi. Proponujemy dziecku, aby położyło się na dywanie, zamknęło oczy, wyobraziło sobie, że idzie lub jedzie do przedszkola. Dziecko może wymyślać różne scenariusze, opowiadać, w jaki sposób pokonuje przeszkody, co ciekawego mija po drodze, jak się czuje.
- „DROGA” – zabawa ruchowa w parach. Dziecko tworzy parę z rodzicem, który stoi z przodu i jest przewodnikiem. Dziecko stoi za przewodnikiem, kładzie mu prawą dłoń na biodrze, zamyka oczy. Przewodnik prowadzi dziecko głośno informując np. dwa kroki do przodu , jeden krok w prawo, cztery kroki w przód, trzy kroki w lewo. Można zabawę powtórzyć ze zmianą przewodnika.
- „D JAK DROGA” – wprowadzenie liter d, D.
Proszę pokazać dziecku obrazek drogi ( karta pracy). Dziecko poprosić, aby powiedziało co przedstawia to zdjęcie. Pod obrazkiem umieścić wyraz droga pisany wielkimi i małymi literami, następnie podział na sylaby. Omówić wygląd liter: wielkiej i małej, dziecko może pisać palcem po stole. w powietrzu. Zwrócić uwagę na wygląd małej literki d – najpierw kółko i za kółkiem kreska od góry. Zachęcić dziecko do podawania wyrazów rozpoczynających się na głoskę „D”, próby głoskowanie prostych wyrazów: d – o – m ( każda głoska to klaśnięcie w dłonie). - „LITERKA D, d” – (karta pracy)Dziecko koloruje literę i obrazki, których nazwy zaczynają się na „d”, sylabuje – rysuje tyle kropek ile jest sylab, a które dziecko potrafi może narysować tyle kropek ile jest głosek w danym wyrazie.
- „MOJE PRZEDSZKOLE ” – rysowanie kredkami lub malowanie farbami plakatowymi na dużych kartonach. Dziecko podaje pełną nazwę przedszkola , do którego chodzi, miejscowość, w której się ono znajduje. Może opisać budynek, plac zabaw, swoją salę.
litera D– karty pracy do pobrania