Królewna Śnieżka – 3,4 – latki

Dzień dobry Kochani!!!

Dzisiaj  wyruszymy wraz z Królewną Śnieżką do domku siedmiu krasnoludków. Wysłuchamy wiersz „Królewna Śnieżka wśród krasnali”, poćwiczymy też używanie liczebników porządkowych oraz wykonamy  pracę plastyczną „Kolorowe krasnoludki”.

1. „Dzień dobry, dzień dobry…” – powitanie z dziećmi piosenką –na melodię „Wlazł kotek” śpiewajcie i wykonujecie kolejne czynności

Dzień dobry, dzień dobry, witam Was. (rozkładamy ręce w geście powitania wszystkich)
Chcę skakać, chcę tupać, bo już czas. (skaczemy, tupiemy, siadamy ).

2. „Z jakiej jestem bajki?” – zabawa dydaktyczna

Obejrzyjcie zdjęcie i odgadnijcie zagadkę 🙂

Opera Zrzut ekranu_2020-11-04_091536_www.google.com

 

„Dzień dobry dzieci. Jestem królewną, lecz nie mieszkam w pałacu. Moje imię podobne jest do śniegowego płatka, kto je odgadnie – ten dobry koleżka, a nazywam się Królewna … .” (Śnieżka).

3. „My jesteśmy krasnoludki” – zabawa ruchowa – dzieci wraz z nauczycielką stoją w kręgu, próbują śpiewać i pokazywać odpowiednie gesty.

My jesteśmy krasnoludki, (pokazujemy na siebie)
Hopsa sa, hopsa sa, 
(podskakujemy)
Pod grzybkami nasze budki,  
(robimy daszek z rąk nad głową)
Hopsa sa, hopsa sa,
 (podskakujemy)
Jemy mrówki, żabie łapki, 
(udajemy, że jemy, zbliżając dłonie do buzi)
Oj tak tak, oj tak tak, 
(przytakujemy głową i palcem wskazującym)
A na głowach krasne czapki, 
(robimy czapki z rąk)
To nasz, to nasz znak. 
(wskazujemy na siebie)

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,
Trutu tu, trutu tu, (naśladujemy rękoma trąbkę)
Gdy ktoś senny, to uśpimy, 
(kładziemy złożone dłonie pod głową)
Lulu lulu lu, 
(robimy z rąk kołyskę)
Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,
Ajajaj, ajajaj, 
(machamy przecząco palcem wskazującym)
To zapłacze niezabudka, 
(pokazujemy dłońmi łzy na policzkach)
Uuuuu.

4. „Królewna Śnieżka wśród krasnali” – słuchanie wiersza

Posłuchajcie teraz uważnie wiersza 🙂

Królewna Śnieżka wśród krasnali

Przepiękna królewna Śnieżka,
Gdzieś z krasnoludkami mieszka.
Sprząta co dnia i gotuje,
I wesoło podśpiewuje.

Hej, krasnale, hej, krasnale,
Z Wami żyć tu jest wspaniale.
Jest wesoło i przyjemnie,
Smutno było tu beze mnie.

Przyszła kiedyś zła macocha,
Która nikogo nie kocha.
Jabłko zatrute jej dała,
Śnieżka je posmakowała.

Śnieżko, Śnieżko, co zrobiłaś,
Wielki smutek zostawiłaś.
Wszyscy bardzo Cię kochali,
Życie za Ciebie by dali.

Drogą młody Książe jechał,
Wesół był i się uśmiechał.
Lecz gdy królewnę zobaczył,
Chęć do życia zaraz stracił.

Książe ratuj miłość swoją,
Śnieżka żoną będzie Twoją.
W szczęściu długo żyć będziecie,
Bez macochy na tym świecie.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

  • Gdzie mieszka Królewna Śnieżka?
  • Co robi Królewna Śnieżka?
  • Co dała królewnie zła macocha?
  • Dlaczego krasnale były smutne?
  • Kto jechał drogą?
  • Jak myślicie czy Książę uratuje Śnieżkę?
  • Czy wiecie jak kończy się ta bajka?

5, „Radosne krasnoludki” – zabawa matematyczna

Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz na pytania

Jeśli macie możliwość wydrukujcie krasnoludki i poproście rodziców o wycięcie ich 🙂

Opera Zrzut ekranu_2020-11-04_093556_przedszkouczek.pl

 

 

 

  • Policz ile jest krasnoludków
  • Czym różnią się krasnoludki?
  • Który z kolei krasnoludek ma fioletową/zieloną/żółtą czapkę?
  • Jak wygląda piąty/trzeci/ostatni krasnoludek?

6. „Pracowite krasnale” – zabawa ruchowa

Dzieci – „krasnoludki” poruszają się swobodnie w rytmie piosenki „Piosenka o bajkach”.

Na przerwę w muzyce naśladują czynność  np. „krasnoludki zamiatają podłogę/myją naczynia/ścierają kurze/plewią grządki/idą do pracy”. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.

 

7. „Kolorowe krasnoludki” – praca plastyczna

Na koniec zachęcamy Was do wykonania  pracy plastycznej!

Opera Zrzut ekranu_2020-11-04_094252_przedszkouczek.pl

  1. Smarujemy dłoń białą farbą.
  2. Odciskamy dłoń na kartonie/tekturze.
  3. Idziemy umyć rączki.
  4. Wycinamy czapkę krasnala z kolorowego papieru.
  5. Przyklejamy czapkę na górze odbitej dłoni.
  6. Przyklejamy nos.
  7. Wycinamy krasnala/mama wycina krasnala 😉

Miłej środy 🙂

 

To Top