Dzień dobry!
Kochane Przedszkolaki! Dzisiaj słuchając wiersza „W świecie baśni” przeniesiecie się do świata „Kota w butach”. Poćwiczycie też odszukiwanie przedmiotów według dwóch cech, a także nauczycie się pierwszej zwrotki i refrenu piosenki „Piosenka o bajkach”.
Udanej zabawy 🙂
Na początek powitajmy się piosenką, pamiętacie???
A teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie wiersza….
W świecie baśni
Za bramami sennych marzeń,
w świeci baśni i bajeczek
spotkasz elfy, gnomy, skrzaty,
jest tu też stworek kudłaty.
Kto do świata baśni wejdzie,
ten nieprędko zechce wrócić
wszystko możliwe jest tutaj
czary – mary i kot w butach!
Więc gdy dosyć masz już nudy,
kiedy chcesz pofantazjować
przymknij oczy i posłuchaj,
co baśń szepcze ci do ucha.
Spróbujecie odpowiedzieć na pytania 🙂
- Jaki tytuł baśni został podany po czarodziejskim zaklęciu?
- A czy wy znacie baśń pt: „Kot w butach?” (Nauczycielka dodaje, że to właśnie „Kot w butach” będzie tematem dzisiejszych aktywności).
- Gdy chcemy pofantazjować, co mamy zrobić według wiersza?
- Czy wy lubicie słuchać bajek, baśni? Jeśli tak to dlaczego? Jeśli nie to dlaczego?
„Chodzę jak kot w butach” – zabawa ruchowa
Dzieci poruszają się swobodnie w rytmie klaskania. Na hasło mamusi lub tatusia „Kot w butach” – maszerujecie robiąc duże kroki!!!
Zabawę prowadzimy 3-4-krotnie.
Usiądźie teraz wygodnie i posluchajcie lub obejrzyjcie bajeczkę 🙂
„Kot w butach” – oglądanie/słuchanie bajki
Obejrzeliście lub posłuchaliście uważnie??
- Ilu synów miał młynarz?
- Co dostał młodszy syn od swego ojca?
- Czy był z tego zadowolony? Dlaczego?
- Co umiał robić Kot?
- O co poprosił Kot?
- Co zrobił Kot z przedmiotami o które poprosił?
- Czemu właściciel Kota w Butach topił się w rzece?
- Kto uratował „młodego człowieka”?
- Jak Kot przechytrzył wielkiego olbrzyma?
- Jak został nazwany właściciel Kota w Butach?
- Jak zakończyła się ta bajka?
„Bądź jak kot” – zabawa ruchowo-ortofoniczna – dzieci poruszają się po sali w rytmie muzyki. Na przerwę dzieci zamieniają się w koty – spacerują na czworakach i wydają kocie dźwięki. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.
„Kocie kapelusze” – zabawa dydaktyczno-matematyczna
Obejrzyjcie kilka różnych nakryć głowy/emblematów ….
A teraz pokażcie nakrycia o dwóch cechach np. brązowy kapelusz z kwiatkiem/czarny kapelusz z czerwoną wstążką itd.
Na koniec zachęcamy Was do wysłuchania piosenki 🙂 Gdy usłyszycie słowo „Bajki” klaśnijcie głośno w dłonie 🙂
Spróbujcie powtórzyć za mamą słowa pierwszej zwrotki i refrenu.
Piosenka o bajkach
Kiedy poznajesz świat
kiedy masz kilka lat,
bajki mądrością są,
bajki mądrością są.
Słuchać ich zawsze chcesz,
bo dobrze o tym wiesz,
że w nich przygody śpią
że w nich przygody śpią.
Bajki są właśnie po to
Żeby dzieci z ochotą
Chciały zawsze poznawać je, je, je
Bajki są właśnie po to
Żeby dzieci z ochotą
Chciały zawsze poznawać je, je, je
Każdy z dorosłych był
dzieckiem i chętnie śnił,
w fantazji ruszał świat,
w fantazji ruszał świat.
A dzisiaj dzieciom swym
powtarza prosty rym,
piosenki z dziecięcych lat,
piosenki z dziecięcych lat.
Bajki są właśnie po to
Żeby dzieci z ochotą
Chciały zawsze poznawać je, je, je
Bajki są właśnie po to
Żeby dzieci z ochotą
Chciały zawsze poznawać je, je, je
Słuchając piosenki pokolorujcie kota w butach!
Do jutra Kochani 🙂