Kot w butach – 3,4, latki

Dzień dobry!

Kochane Przedszkolaki! Dzisiaj  słuchając wiersza „W świecie baśni” przeniesiecie  się do świata „Kota w butach”. Poćwiczycie też  odszukiwanie przedmiotów według dwóch cech, a także nauczycie  się pierwszej zwrotki i refrenu piosenki „Piosenka o bajkach”.

Udanej zabawy 🙂

Na początek powitajmy się piosenką, pamiętacie???

A teraz usiądźcie wygodnie i posłuchajcie wiersza….

W świecie baśni

Za bramami sennych marzeń,
w świeci baśni i bajeczek
spotkasz elfy, gnomy, skrzaty,
jest tu też stworek kudłaty.
Kto do świata baśni wejdzie,
ten nieprędko zechce wrócić
wszystko możliwe jest tutaj
czary – mary i kot w butach!
Więc gdy dosyć masz już nudy,
kiedy chcesz pofantazjować
przymknij oczy i posłuchaj,
co baśń szepcze ci do ucha.

Spróbujecie odpowiedzieć na pytania 🙂

  • Jaki tytuł baśni został podany po czarodziejskim zaklęciu?
  • A czy wy znacie baśń pt: „Kot w butach?” (Nauczycielka dodaje, że to właśnie „Kot w butach” będzie tematem dzisiejszych aktywności).
  • Gdy chcemy pofantazjować, co mamy zrobić według wiersza?
  • Czy wy lubicie słuchać bajek, baśni? Jeśli tak to dlaczego? Jeśli nie to dlaczego?

 

„Chodzę jak kot w butach” – zabawa ruchowa

Dzieci poruszają się swobodnie w rytmie klaskania.  Na hasło mamusi lub tatusia „Kot w butach” – maszerujecie robiąc duże kroki!!!

Zabawę prowadzimy 3-4-krotnie.

 

Usiądźie teraz wygodnie i posluchajcie lub obejrzyjcie bajeczkę 🙂

„Kot w butach” – oglądanie/słuchanie bajki

Obejrzeliście lub posłuchaliście uważnie??

  • Ilu synów miał młynarz?
  • Co dostał młodszy syn od swego ojca?
  • Czy był z tego zadowolony? Dlaczego?
  • Co umiał robić Kot?
  • O co poprosił Kot?
  • Co zrobił Kot z przedmiotami o które poprosił?
  • Czemu właściciel Kota w Butach topił się w rzece?
  • Kto uratował „młodego człowieka”?
  • Jak Kot przechytrzył wielkiego olbrzyma?
  • Jak został nazwany właściciel Kota w Butach?
  • Jak zakończyła się ta bajka?

„Bądź jak kot” – zabawa ruchowo-ortofoniczna  – dzieci poruszają się po sali w rytmie muzyki. Na przerwę dzieci zamieniają się w koty – spacerują na czworakach i wydają kocie dźwięki. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.

„Kocie kapelusze” – zabawa dydaktyczno-matematyczna

Obejrzyjcie kilka różnych nakryć głowy/emblematów ….

Opera Zrzut ekranu_2020-11-03_082514_przedszkouczek.pl

Opera Zrzut ekranu_2020-11-03_082459_przedszkouczek.pl

 

A teraz  pokażcie nakrycia o dwóch cechach np. brązowy kapelusz z kwiatkiem/czarny kapelusz z czerwoną wstążką itd.

Na koniec zachęcamy Was do wysłuchania piosenki 🙂 Gdy usłyszycie słowo „Bajki” klaśnijcie głośno w dłonie 🙂

Spróbujcie powtórzyć za mamą słowa pierwszej zwrotki i refrenu.

Piosenka o bajkach

Kiedy poznajesz świat
kiedy masz kilka lat,
bajki mądrością są
,
bajki mądrością są.
Słuchać ich zawsze chcesz,
bo dobrze o tym wiesz,
że w nich przygody śpią
że w nich przygody śpią
.

Bajki są właśnie po to
Żeby dzieci z ochotą
Chciały zawsze poznawać je, je, je

Bajki są właśnie po to
Żeby dzieci z ochotą
Chciały zawsze poznawać je, je, je

Każdy z dorosłych był
dzieckiem i chętnie śnił,
w fantazji ruszał świat,
w fantazji ruszał świat.
A dzisiaj dzieciom swym
powtarza prosty rym,
piosenki z dziecięcych lat
,
piosenki z dziecięcych lat.

Bajki są właśnie po to
Żeby dzieci z ochotą
Chciały zawsze poznawać je, je, je

Bajki są właśnie po to
Żeby dzieci z ochotą
Chciały zawsze poznawać je, je, je

Słuchając piosenki pokolorujcie kota w butach!

Opera Zrzut ekranu_2020-11-03_091634_www.google.com

Do jutra Kochani 🙂

To Top