Dzień dobry Kochane Przedszkolaczki 🙂
Dzisiaj i przez resztę tygodnia będziemy musieli zostać w domku…
Zachęcamy Was jednak do zabawy zgodnie z tematyką kompleksową na pierwszy tydzień listopada 🙂
Rozpoczniemy tygodniową przygodę w świecie baśni, bajek i bajeczek. Odszukamy ukryty pantofelek, wysłuchamy muzyczną bajkę „Kopciuszek” i ułożymy historyjkę obrazkową. Poćwiczymy tez umiejętność klasyfikowania i przeliczania oraz rozwijania sprawność manualną oddzielając groch od fasoli 🙂
Zatem zaczynamy!
Powitajmy się dobrze Wam znaną piosenką
„Wszyscy są witam Was”
Wszyscy są,
witam was!
Zaczynamy już czas!
Jestem ja,
jesteś ty,
raz, dwa trzy!
„Zgaduj – zgadula!” – zabawa dydaktyczna
Posłuchajcie zagadnki a napewno odgadniecie o kim będziemy dzisiaj rozmawiać 🙂
Jest ubrana jak na bal:
w długą suknię, w piękny szal.
Rozpuściła jasne włosy,
rąbek sukni już unosi.
Tańczy lekko na paluszkach,
czy królewna to, czy wróżka?
Trzewiczek jej z nóżki spadł!
Czy już teraz każdy zgadł?
(„Kopciuszek”)
„Bal z Kopciuszkiem” – zabawa ruchowa – poproście do pary mamę lub tataę i zatańczcie przy dźwiękach piosenki „Bal Kopciuszka”.
Posłuchajcie bajeczki muzycznej o Kopciuszku 😉
A teraz odpowiedzcie na pytania:
- Ile córek miała zła macocha?
- Czym zajmował się Kopciuszek w domu macochy?
- Czym zajmowały się siostry Kopciuszka?
- Na co zaprosił królewicz wszystkie panny?
- Kto pomógł Kopciuszkowi udać się na bal?
- O której godzinie Kopciuszek musiał wrócić z balu?
- Co stało się na balu?
- Co zgubił Kopciuszek na schodach pałacowych?
- Kto przymierzał pantofelek zgubiony przez Kopciuszka?
- Jak zakończyła się ta baśń?
„Historia Kopciuszka” – układanie historyjki obrazkowej
Obejrzyjcie obrazki i spróbujcie się zastanowić czy ich kolejność jest prawidłowa. Opowiedzcie historię Kopciuszka 🙂
„Pantofelkowe pary” – zabawa dydaktyczna
Do kolejnej zabawy potrzebne Wam będą emblematy kolorowych pantofelków. Jeżeli jest taka możliwość wydrukujecie pantofelki, połączcie je w pary, a następnie policzcie ile jest butów w danym kolorze, ile jest butów na obcasie, ile jest par butów.
„Pomóż Kopciuszkowi” – zabawa manualno-sensoryczna
Do ostaniego zadania w dniu dzisiejszym potrzebne Wam będą groch i fasola. Poproście mamusię lub babcię, napewno znajdzie coś w swojej spiżarni 🙂
Zabierzcie też dwie miseczki 🙂
Waszym zadaniem jest oddzielenie groszku od fasoli, używając klamerki.
Udanej zabawy 🙂
Do jutra 🙂