Witamy kochani, przed nami ostatnie dwa dni i wakacje. Żeby poczuć klimat wakacji dziś zapraszamy Was do słonecznej Hiszpanii 🙂
Wsiadamy na pociągu, kolejny przystanek Hiszpania !
„Wsiąść do pociągu…” – zabawa dydaktcyzno-ruchowa – pobawcie się w pociąg do refrenu piosenki „Remedium”. Gdy pociąg się zatrzyma rodzic mówi: „Hola!”. Pyta dzieci, czy domyślają się, gdzie wysiadamy? Komunikuje, że w Hiszpanii i prosi, by powtórzyły hiszpańskie cześć, czyli: „Hola!”.
Zobaczcie Hiszpanię na mapie i porozmawiajcie o tym kraju:
- Czy to daleko od Polski? ( można zmierzyć odległość linijką)
- Co jest wokół tego kraju?
- Jaka jest tam pogoda? (Hiszpania otoczona jest Morzem Śródziemnym i Oceanem Atlantyckim oraz pasmami górskimi, stąd klimat jest różny – od chłodnego i deszczowego, po suchy i gorący)
- Co wiecie o tym kraju? (obowiązuje tam język kastylijski, czyli hiszpański, ale w różnych regionach są też inne. Jest to drugi najbardziej rozpowszechniony język na świecie)
- Czy znacie stolicę Hiszpanii? Jej nazwa rozpoczyna się na Madr… (pokazujemy dzieciom stolicę na mapie)
- Czy ktoś był w Hiszpanii?
A oto flaga Hiszpanii:
„Owocowa Hiszpania” – zabawy matematyczne – niektóre regiony Hiszpanii, np. Andaluzja, są bardzo słoneczne. Pozwala to na dobre zbiory. Jak myślicie, które owoce mogą potrzebować takiego klimatu? Zobaczcie obrazki z owocami : awokado, pomarańcza, mango, arbuz, cytryna, truskawki, mandarynki, melon. Spróbujcie nazwać te owoce. Wydrukujcie kartę z owocami , wytnijcie samodzielnie lub z pomocą rodziców kwadraciki i spróbujemy sobie troszkę policzyć. (jeśli nie macie drukarki poproście kogoś dorosłego lub sami spróbujcie narysować sobie te owoce i zrobicie samodzielnie karty do liczenia).
- Natalia podczas pobytu w Hiszpanii kupiła dwie pomarańcze i arbuza. (układamy owoce wg polecenia). Ile owoców kupiła Natalia? Po drodze zjadła pomarańczę (manipulujemy obrazkami wg polecenia). Ile owoców zostało?
- Marek miał cytrynę, awokado i dwie truskawki . Ile owoców miał Marek? . Jego siostra kupiła mango. Ile owoców mają razem? (przy każdym poleceniu odpowiednio manipulujemy obrazkami owoców).
- Marysia kupiła dwie mandarynki i arbuza . Po przyjściu do domu zjadła mandarynkę . Brat przyniósł jej dwie truskawki . Ile ma teraz owoców?
„Fruzia w samolocie” – osłuchanie z piosenką . Waszym zadaniem jest pomachać, za każdym razem, gdy usłyszycie imię dziewczynki czyli Fruzi.
- Kto jest bohaterem piosenki?
- Z kim wybrała się w podróż dziewczynka?
- Czym udała się na wycieczkę Fruzia?
- Jakie wszystko wydaje się być z góry i dlaczego?
„Hiszpańskie atrybuty” – wykonanie pracy plastycznej –słyszeliście o postaci Zorro. Jest to postać, która według legendy pomagała biednym w Kalifornii, która wtedy należała do Hiszpanii. Jej znakiem charakterystycznym była wielka litera Z, którą się podpisywał, tam, gdzie się pojawiał.
Teraz wykonamy sobie maskę Zorro 🙂
- Kolorujemy maskę na czarno.
- Wycinamy maskę – zwracamy uwagę dzieci, że otwór na oczy musimy wyciąć od środka – tak, żeby nie przeciąć maski/wcześniej wycinamy otwory.
- Przyklejamy do maski słomki lub robimy dziurkaczem dziurki i przywiązujemy sznurek/tasiemkę – jeżeli jest taka potrzeba rodzic pomaga.
- Maska gotowa.
Miłej pracy 🙂 do jutra 🙂