Hop, na wakacje- 5,6 latki

PONIEDZIAŁEK:

 

ZAJĘCIE I

„Morze, morze…” – słuchanie  wiersza M. Terlikowskiej , omówienie treści wiersza z wykorzystaniem globusa.

 

Morze, morze…

 

To globus, Już widać z samego wyglądu,

że więcej na Ziemi jest morza niż lądu.

I właśnie dlatego, że tyle jest mórz –

po morzach musimy żeglować – i już!

 

Kto zechciałby Ziemię objechać po lądzie,

gdy wsiądzie w Warszawie – nad morzem wysiądzie.

Podrapie się w głowę, popatrzy na morze –\

i wróci do domu w fatalnym humorze.

 

A morzem i owszem!

A morzem najłatwiej:

na statku, na jachcie, a nawet na tratwie!

Na północ, południe, na zachód, na wschód

więc trzeba żeglować, to proste jak drut. (…

 

  1. Omówienie treści wiersza z wykorzystaniem globusa.

– Co zajmuje większą powierzchnię Ziemi – woda czy ląd?

– Czy da się objechać całą kulę ziemską tylko po lądzie?

– Czym możemy podróżować po zbiornikach wodnych?

– Jak nazywa się polskie morze?

 

  1. „Wakacje nad morzem” – swobodne rozmowy z dziećmi, odwołanie się do przeżyć i doświadczeń dzieci.

 

  1. Piękna nasz Polska cała – zapoznanie dzieci z różnymi regionami Polski (morze, góry, Mazury, wieś, las) i ich położeniem na mapie.

 

  1. Zabawa słowna: „Wyruszyliśmy w wakacyjną podróż… nad morze,układanie opowiadania.
  2. Karty pracy.

 

ZAJĘCIE II:

 

2.,,Krajobrazy’’  – malowanie farbami plakatowymi wybranego krajobrazu (morski, górski, wiejski itp). W swojej pracy umieszczenie cech danego krajobrazu, umiejętne rozmieszczenie pracy na kartce papieru. Kształtowane umiejętności przedstawiania rzeczywistości w formie plastycznej.

 

 

karty pracy 22czerwiec

 

 

WTOREK:

 

ZAJĘCI I

 

  1. „Słoneczne rady na wakacje” – przyswajanie zasad bezpiecznego spędzania czasu wolnego, wdrażanie zasad kulturalnego wypoczynku

,Smaruję się kremem do opalania.

Latem wkładam czapkę.

Nie rozpalam ogniska w lesie.

W aucie siadam w foteliku i zapinam pasy.

Zbieram po sobie śmieci.

Na rower wsiadam w kasku.

Pływam pod opieką ratownika…

  1. „Na wsi” –   zabawa słowna rozwijająca wyobraźnię – układanie opowiadania przez dzieci Wyruszyliśmy w wakacyjną podróż… na wieś. Zamieszkaliśmy u naszych dziadków. Na wsi było pięknie, kolorowo i gwarno itd.
  2. Karty pracy „wakacje”, s. 63, 64, 65

 

ZAJĘCIE II

  1. ,,Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami’’ – trening fitness dla dzieci część 2.

Doskonalenie umiejętności wykonywania ćwiczeń w różnych pozycjach wyjściowych. Wykonywanie ćwiczeń zgodnie z instruktarzem. Wykonywanie ćwiczeń usprawniających ogólną sprawność fizyczna dziecka.

Oto link: https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

 

karty pracy 23, 24 czerwiec

 

 

ŚRODA:

 

ZAJĘCIE I

 

  1. „Jedziemy na wakacje” – zabawy dydaktyczne, poznanie różnych środków transportu i sposobów ich poruszania się (woda, ląd, powietrze) (na podstawie kart pracy „wakacje” s. 58, 59),
  2. Jaki to środek transportu?” – rozwijanie umiejętności konstruowania zagadek  oraz ich  rozwiązywania.

Lokomotywa ciągnie wagony,

jedzie po torach we wszystkie strony.

Zawiezie latem dzieci nad morze.

Co to? Czy ktoś mi zgadnąć pomoże? (pociąg)

 

Co to za pojazd? Mknie przez ulice,

ma cztery koła i kierownicę.

Gdy trzeba ruszać i drzwi zamykać,

dzieci siadają w swych fotelikach. (samochód)

 

Ma siodełko, kierownicę, koła i pedały.

Jeśli umiesz na nim jeździć,

zwiedzisz wnet świat cały. (rower)

 

Ma dwa duże skrzydła,

niczym ptak po niebie leci,

wiezie wielu pasażerów.

Czy znacie taki pojazd, dzieci? (samolot)

 

Pływa po morzach i oceanach,

może też płynąć po rzece.

Przewozi ludzi na swym pokładzie,

nim na przejażdżkę się wybierzecie. (statek)

 

Choć to nie pociąg, jeździ po torach,

kieruje nim motorniczy.

W mieście ten pojazd ma swe przystanki,

napędza go prąd elektryczny. (tramwaj)

 

  1. ,,Wyruszyliśmy w wakacyjna podróż.. w góry’’ – zabawa słowna rozwijająca wyobraźnię Dziecko kontynuuje opowieść, dopowiadając po jednym lub po kilka zdań.
  2. ,,Co to za pojazd?’’ – zabawa słowno-ruchowa. . Rodzic naśladuje odgłos dowolnego pojazdu, dziecko odgaduje, jaki to pojazd. Następnie rolę  przejmuje  Dla ułatwienia pojazdy można naśladować również ruchem.
  3. Karty pracy, 58, 59, 60, 61, 62

 

 

karty pracy 23, 24 czerwiec

 

 

ZAJĘCIE II

 

  1. ,,Niech żyją wakacje’’ – nauka piosenki. Interpretacja ruchowa do piosenki

link: https://youtu.be/BauTov9xmZY#https://youtu.be/BauTov9xmZY

 

  1. ,,Klaszczemy raz i dwa’’ – zabawy rytmiczne – powtarzanie rytmów za osobą dorosłą.

 

  1. ,,Lato’’ –  słuchanie utworu Vivaldiego  – malowanie farbami do muzyki, rozwijanie postawy kreatywnej. Link: https://youtu.be/hGV-MRdcQOE#https://youtu.be/hGV-MRdcQOE
  2. ,,Hej przedszkole ukochane!!!’’ – osłuchanie z piosenką, zapoznanie z melodią i słowami.

Link: https://youtu.be/4ba9aVhV88M#https://youtu.be/4ba9aVhV88M

 

 

  1. Gdy maj nadchodzi i kwitną kwiatki
    A ty już kończysz swe siedem lat
    Żegnasz zerówkę lub sześciolatki
    I zaraz ruszysz dalej w świat

 

Ref.: Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

  1. A kiedy czerwiec jak woda płynie
    Na dworze lata nadchodzi dzień
    Dla wszystkich chłopców i dla dziewczynek
    Przedszkole właśnie kończy się

Ref; Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

  1. Rzec „do widzenia” trzeba na drogę
    Bo po wakacjach nie wrócisz już
    Wspominaj często przedszkolne progi
    By miłych wspomnień nie krył kurz.

Ref.: Hej przedszkole ukochane, co bez ciebie zrobię ja
Może jednak tu zostanę jeszcze rok a może dwa

 

CZWARTEK:

 

ZAJĘCIE I

 

  1. „Prawa, lewa – doskonalenie orientacji w schemacie ciała, określanie kierunków – rozróżnianie strony prawej i lewej, w oparciu o piosenkę „Prawa strona”

Link;  https://youtu.be/mO03jLcA2XM#https://youtu.be/mO03jLcA2XM – kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w odniesieniu do własnej osoby i innych obiektów.

  1. „Wakacje” – Wymyślanie wyrazów związanych z wakacjami do każdej litery słowa WAKACJE np. W – walizka, a – aparat, k- kąpielówki, a – atlas, c – ciepło, j – jacht, e – Egipt itd.
  2. „Wyruszyliśmy w wakacyjną podróż… do miasta” zabawa słowna rozwijająca wyobraźnię – dziecko dopowiada historię, umiejętne budowanie zdań.
  3. Karty pracy.

 

ZAJĘCIE II:

 

2.„Muszelki z masy solnej, ciastoliny lub plasteliny”- praca zainspirowana wierszem D. Gellner pt: „Muszelki” – rozwijanie sprawności manualnych, rozwijanie wyobraźni i pomysłowości.

 

MUSZELKI

Muszelki są piękne! Muszelki są różne.
Spiczaste i płaskie, okrągłe, podłużne,
w kropeczki, w kreseczki tęczowe lub nie –
tu śmieje się jedna, tam śmieją się dwie!
Ta z czarnym paseczkiem, ta z kropką świetlistą,
ten, kto je zbudował, był wielkim artystą!

 

 
Karty pracy 25czerwiec

 

 

 

PIĄTEK:

 

ZAJĘCIE I:

 

 

  1. „Wakacje z głową” – podsumowanie wiadomości na temat bezpiecznych wakacji na podstawie dwóch prezentacji.

Link: https://youtu.be/0iidgRGFl60#https://youtu.be/0iidgRGFl60

Link: https://youtu.be/Y0sBekIWkL4#https://youtu.be/Y0sBekIWkL4

  1. “Podziel na głoski” – dzielenie na głoski wyrazów: góry, las, woda, plecak, namiot, lody, koc, statek, samolot.
  2. Doskonalenie logicznego myślenia rozwiązanie krzyżówki, rozwijanie umiejętności czytania
  3. „Wyruszyliśmy w wakacyjną podróż… na Mazury”  – zabawa słowna rozwijająca wyobraźnię .
  4. Karty pracy

 

ZAJĘCIE II:

 

  1. ,,Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami’’ – trening fitness dla dzieci część2. Doskonalenie umiejętności wykonywania ćwiczeń w różnych pozycjach wyjściowych. Wykonywanie ćwiczeń zgodnie z instruktarzem. Wykonywanie ćwiczeń usprawniających ogólną sprawność fizyczna dziecka.

Oto link: https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

 

Karty pracy 26czerwiec

 

krzyżówka wakacyjna

 

 

PONIEDZIAŁEK

 

ZAJĘCIE I

 

1„Wyruszyliśmy na górskie szlaki”  –   omówienie jakie łańcuchy górskie występują w Polsce –Karpaty, Sudety, Góry Świętokrzyskie – do nich zaliczamy pasma gór Beskidy, Tatry, Karkonosze, Sowie itd. .

  1. ,,Pakujemy plecak’’ – wybieranie odpowiedniego ekwipunku górskiego (ilustracje), dobieranie podpisów. Plecak – czapka, koc, namiot, buty, peleryna,  latarka) – karta pracy str 1, 2
  2. „Liczymy głoski’ – przeliczanie głosek w wyrazach – czapka, koc, namiot, buty, peleryna, latarka.
  3. ,,Bystre oko ‘’ – znajdź 7 różnic, ćwiczenie doskonalące percepcję wzrokową.
  4. „Wycieczka w stronę Magurki” – karta pracy str 5.
  5. Karty pracy (str 3,4)

 

 

ZAJĘCIE II

 

1.,,Wspominamy przedszkole ” – rysowanie kredkami ołówkowymi lub woskowymi najciekawszego, wesołego, przyjemnego dnia z życia przedszkola.

 

karty pracy 29 czerwiec

 

WTOREK:

 

ZAJĘCIE I;

 

1.,,Mija roczek szkolny’’ – słuchanie wiersza Ludwika Wiszniewskiego. Rozmowa na temat treści wiersza.

MIJA ROCZEK SZKOLNY

 

Nadchodzą wakacje,

mija roczek szkolny!

Będę sobie hasał

jak ten konik polny.

 

Odwiedzę najdalsze

ustronia, pieczary…

Powitam znajomków

i młodych, i starych.

 

Będę kosił zboże,

gdy nadejdą żniwa;

będę w dni upalne

w jezioreczku pływał.

 

Lub pójdę do lasu,

książeczkę zabiorę

i będę ją czytał

w cieniu pod jaworem.

 

Wyjadę nad morze

albo lepiej w góry

i tam wejdę na szczyt,

który sięga chmury…

 

Gdy nadejdzie chwila,

by do szkoły wrócić,

uczynię to chętnie,

bo się lubię uczyć!

 

  1. ,,Najbardziej w przedszkolu podobało mi się ….’’ – swobodne wypowiedzi dzieci odwołanie się do ich wspomnień i doświadczeń.
  2. Serduszko dla przyjaciela – ćwiczenia grafomotoryczne.
  3. ,,Lody’’ – dokończ rym – lody- schody, kłody, diody, rody, wody itp.
  4. Karty pracy.

 

ZAJĘCIE II:

 

1.,,Hej przedszkole ukochane!!!’’ – nauka piosenki.

LINK: https://youtu.be/4ba9aVhV88M#https://youtu.be/4ba9aVhV88M

 

  1. “Niech żyją wakacje’’ – śpiew piosenki , dowolna interpretacja ruchowa.

Link: https://youtu.be/BauTov9xmZY#https://youtu.be/BauTov9xmZY

 

  1. ,Głowa, ramiona, kolana, pięty’’ – zabawa muzyczno – ruchowa.

Link: https://youtu.be/30BVfTvlsrE#https://youtu.be/30BVfTvlsrE

 

  1. ,,Odgłosy zwierząt domowych’’ – zagadki słuchowe.

Link: https://youtu.be/VyXhyl00qGw#https://youtu.be/VyXhyl00qGw

 

 

karty pracy 30 czerwiec

 

Absolwenci przedszkola

To Top