Pod namiotem – 5 latki

Witamy Was serdecznie w czwartek!

Dzisiaj rozwiążemy zagadki słuchowe oraz poznamy zasady letnich zabaw na łące i w lesie. Wykonamy również kartę pracy „W podróży po Polsce” .

Opera Zrzut ekranu_2020-06-17_224014_przedszkouczek.pl

 

„Podróż za jeden uśmiech” – powitanie z dziećmi 

zapraszamy Was do podróży środkiem transportu, który wybraliście w poprzednich dniach , naśladując odpowiadające mu ruchy.

Zabawa może odbywać się przy muzyce np. „Wakacyjne reggae”.

„Wyjrzyjcie przez okna i zobaczcie, jak tu zielono! A jakie wysokie drzewa, to chyba sosny. A tam kawałeczek dalej? Zielona trawa i mnóstwo kwiatów. Może teraz tutaj odpoczniemy? 

Usiądźcie teraz i i zastanówcie się gdzie są takie miejsca.   Dziś zatrzymamy się właśnie na łące i w lesie.

„Co to za miejsce?” – zagadki słuchowe 

Zamknijcie teraz oczy  oczy i posłuchajcie  odgłosów z różnego otoczenia:

lasu, łąki, morza, górskiej rzeki, wsi, miasta

Po każdym z nich zatrzymujemy i pyta dzieci, co słyszały i z jakiego miejsca mogły pochodzić te dźwięki.

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

„Zaczarowana kraina” – zabawa ruchowa

Zapraszamy Was teraz do zaczarowanej krainy.

Dzieci poruszają się swobodnie w rytmie dźwięków harfy.

Po chwili zacznijcie odwzorowywać usłyszane zdania 🙂

  • Hokus-pokus, fiki-miki, skaczemy teraz jak pajacyki – dzieci wykonują pajacyki
  • Aby odpocząć sobie przez malutką chwilę, zamienię was teraz wszystkich w motyle -dzieci udają, że są motylami, robiąc z rąk skrzydła i truchtając
  • Hokus-pokus, czary-mary popatrzcie, jak skacze zajączek szary – dzieci podskakują obunóż w miejscu, robiąc z rąk raz uszy, raz wąsiki
  • Nad wodą siedziały żabki zielone i patrzyły na to wszystko zadowolone – dzieci kucają i skaczą, najpierw przenoszą do przodu ręce, a potem nogi
  • Pojawił się również pan bocian nieduży i pogonił żabki prosto do kałuży – dzieci naśladują chód bociana z wysoko podniesionymi nogami, na koniec stają na jednej nodze.

„Pod namiotem” – pogadanka 

Co można robić na wakacjach w lesie i na łące (odpoczywać, spacerować, podziwiać przyrodę, szukać różnych gatunków roślin i zwierząt, jeździć na rowerze, puszczać latawce itp.)

Często w takich okolicach są specjalne miejsca, w których można rozłożyć namiot.

  • Jak się one nazywają? (pola namiotowe)
  • Czy ktoś kiedyś spał pod namiotem?
  • Jeśli tak, to gdzie to było?
  • Co trzeba jeszcze ze sobą mieć, by spać pod namiotem? (materac lub karimatę i śpiwór)
  • Jak przygotowuje się posiłki, będąc w domku w lesie lub pod namiotem? (ma się ze sobą specjalny palnik lub organizuje grille i ogniska)
  • Czy wszędzie w lesie/na łące można rozpalać ogniska? (nie, tylko w wyznaczonych do tego miejscach)
  • Dlaczego? (łąka/las mogą się zapalić, a ogień w takich miejscach szybko się rozprzestrzenia).

Podajcie zasady zachowania się na łące, w lesie i pod namiotem. Pamiętajcie, żeby  ich przestrzegać.

  • zabieramy ze sobą śmieci z powrotem
  • ogniska i grille urządzamy tylko w wyznaczonych do tego miejscach
  • chodzimy po wyznaczonych ścieżkach
  • nie niszczymy roślin, które są miejscem życia i pokarmem dla zwierząt
  • mówimy cicho, by nie straszyć zwierząt i nie przeszkadzać innym
  • namiot rozbijamy tylko w wyznaczonych do tego miejscach
  • pozostajemy blisko opiekunów.

„Jestem Polakiem”  – utrwalenie piosenki

Pamiętacie naszą piosenkę tygodnia? Mamy nadzieję, że potraficie ją już zaśpiewać 🙂

 

„Szumi las” – zabawa ruchowa 

dzieci poruszają się swobodnie do piosenki „Jestem Polakiem”.

Co jakiś czas  zatrzymujemy muzykę , a zadaniem dzieci jest się nie ruszać. Mówimy krótki wierszyk : Szumi las, szumi las, wymień drzewo, które znasz. 

Dziecko ma za zadanie wymienić nazwę znanego mu drzewa, a jeśli ma z tym problem to zwierzęcia, żyjącego w lesie. Włączamy  dalej piosenkę i powtarza zabawę 4-5 razy.

„W podróży po Polsce” – wykonanie kart pracy 

Wykonajcie kart pracy zgodnie z poleceniami 🙂

Opera Zrzut ekranu_2020-06-17_230407_przedszkouczek.pl

Opera Zrzut ekranu_2020-06-17_230427_przedszkouczek.pl

 

 

Na koniec zapraszamy Was do podróży 🙂

Spróbujcie ilustrować ruchem słowa krótkiej opowieści 🙂

„Spacer na łąkę” – opowieść ruchowa 

Jest piękny słoneczny dzień. Słońce mocno grzeje, wieje lekki wiatr. Co robić w taki dzień? Wyciągamy z górnej półki plecak, kocyk i strój kąpielowy (wspięcie na palce, wyciąganie ramion w górę). Zakładamy plecak i wędrujemy na łąkę (spokojny marsz). Na łące nie ma jeszcze ludzi. Rozglądamy się, szukając miejsca dla siebie (robimy z rąk daszek i rozglądamy się). O, tam jest! (wskazujemy palcem) Rozkładamy kocyk i kładziemy się na nim (leżenie tyłem). Jest przyjemnie, słońce ogrzewa naszą skórę, wyciągamy się. Przetaczamy się na drugą stronę i ponownie rozciągamy. Wiatr delikatnie chłodzi rozgrzaną skórę. Obserwujemy płynące na niebie obłoczki, które przesuwają się leniwie. Wolno wstajemy i przeciągamy się na wszystkie strony, wesoło podskakujemy. Jest pięknie i kolorowo wokół nas, przyglądamy się kwiatom, wdychamy ich wspaniałe zapachy (wciąganie powietrza nosem). Pochylamy się (skłon tułowia w przód), ale co to usiadło nam na ręce? To biedroneczka (liczymy na palcach, ile ma kropek). Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie ma kolorowych motyli (robimy daszek z ręki nad czołem). Rozglądamy się dookoła. Są! (robimy z rąk skrzydełka i wirujemy wkoło). Ojej, zerwał się silny i zimny wiatr (machamy rękoma). Chyba czas już wracać (marsz i po chwili siad w kole).

Miłego czwartku!!! 🙂

 

 

To Top