Syczący waż – 5 latki

Dzień dobry Drogie przedszkolaki w piątek 🙂

Kończymy dziś tematykę związaną z dżunglą.

Na początek dzisiejszych zajęć przypomnijmy sobie piosenkę pt. „Dżungla”

Mamy nadzieję, że znacie ją już doskonale 🙂

A dzisiaj porozmawiamy o….

Zgadnijcie!!!

„Nie chodzi, a pełza, syczy groźnie wciąż, bo to jest ………….”

Tak dzisiaj porozmawiamy o wężach, które są bardzo niebezpieczne.

Cobra snake

Waz-we-snie-moze-ostrzegac-przed-niebezpieczenstwem!-Jak-jeszcze-mozna-interpretowac-sny-z-wezami_article

sennik-waz

wąż

 

Przygoda węża – gimnastyka narządów mowy 

Usiądźcie teraz wygodnie i posłuchajcie  historyjki o języczku, który za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zamienił się w węża. Powtarzajcie po nim odpowiednie ruchy językiem, wargami i zębami przy
rozchylonych ustach.

Wąż spał smacznie w swojej jaskini (język leży płasko na dnie jamy ustnej). Kiedy mocniej świeciło słońce, zaczął się wiercić dzieci poruszają czubkiem języka za dolnymi zębami). Obudził się, podniósł (dotykają językiem do dziąseł za górnymi zębami) i rozejrzał dookoła (oblizują dolne i górne zęby od strony wewnętrznej). Chciał wyślizgnąć się ze swojej jaskini (dzieci przeciskają język między zbliżonymi do siebie zębami), ale okazało się, że przejście zablokował duży kamień (przy złączonych zębach rozchylają i łączą wargi). Po kilku próbach udało się ominąć przeszkodę. Wąż wyszedł na zalaną słońcem polanę (wysuwają język do przodu). Zatańczył uradowany (uczestnicy rozchylają usta jak przy uśmiechu, oblizują wargi ruchem okrężnym)i zaczął głośno syczeć (wymawiają sss……)

Omówienie cechy głoski „s”.
Zwróćcie uwagę na to, że podczas naśladowania głosu węża wymawiamy głoskę „s” układając język za zębami, łącząc zęby i rozchylając wargi (artykulacji towarzyszy ciągły strumień zimnego powietrza wypływający z ust).

 

Opera Zrzut ekranu_2020-06-12_101235_www.google.com

Zabawa oddechowa – Tańczące węże

Pokolorujcie i wytnijcie papierowego węża. unnamed
Dmuchajcie  na nie delikatnie ciągłym strumieniem powietrza, tak aby zaczęły „tańczyć” (obracać się w kółko).

A teraz rysujcie palcem w powietrzu węża, wymawiając na jednym wydechu długie sss… .

Zastanówcie się  w jakich sytuacjach można usłyszeć syczenie???

np.
-gdy gąska lub łabędź są zdenerwowane,
-gdy podczas gotowania wody wylatuje para,
-gdy powietrze ucieka przez małą dziurkę z balonu

Zabawa  ruchowa – Jestem wąż
Połóżcie się teraz na dywanie, na brzuszku  i posłuchajcie wierszyka
Jestem wąż, wąż, wąż,
pełzam wciąż, wciąż, wciąż.

Czołgajcie  się i naśladujcie syczenie węża 🙂

Na koniec wykonajcie papierowego węża wg pomysłu ze zdjęcia lub wg własnego pomysłu.

Opera Zrzut ekranu_2020-06-12_105102_lubietworzyc.blogspot.com

Potrzebne Wam będą:

– 12 pasków papieru  (najlepiej technicznego) o wymiarach 8 x 1,5 cm (mogą być jednobarwne, kolorowe, pół na pół – wedle uznania.

Waż ze zdjęciajest  dwukolorowy, stąd 6 pasków w jasnym odcieniu zieleni i 6 w ciemnym. Jeśli chcecie, by Wasz wąż był dłuższy, po prostu przygotujcie więcej paseczków;
– skrawek czerwonej kartki rysunkowej;
– kartka/kartki techniczna/-e w identycznych kolorach co paski (do stworzenia głowy węża);
– klej
– ołówek + ew. gumka do mazania;
– nożyczki;
– czarny cienkopis/pisak
– małe, plastikowe oczka (oczka możecie oczywiście zrobić z papieru

Opera Zrzut ekranu_2020-06-12_105531_lubietworzyc.blogspot.com

 

Opera Zrzut ekranu_2020-06-12_105615_lubietworzyc.blogspot.com

Opera Zrzut ekranu_2020-06-12_105701_lubietworzyc.blogspot.com

 

Opera Zrzut ekranu_2020-06-12_105734_lubietworzyc.blogspot.com

I gotowe!

Miłego weekendu i do poniedziałku 🙂

To Top