Żyrafa- 3,4 latki

Dzień dobry, dzisiaj kolejne ciekawe zwierzę egzotyczne 🙂 Poznajcie najwyższe zwierzę świata.

„Żyrafa” – wysłuchanie i rozwiązanie zagadki jako wstęp do tematu zajęć.

Nikt mnie w zoo nie omija.
Przystanie, wzniesie w górę głowę
i woła: „Jaka długa szyja!”

 

zyrafffa

 

To jest żyrafa, najwyższe zwierzę na świecie. Ma bardzo chude i długie nogi oraz długą szyję. Długa szyja jest potrzebna do tego, aby mogła
swobodnie zjadać na śniadanie liście, które są wysoko na drzewach.

Posłuchajmy piosenki o żyrafie 🙂

 

 

Piosenka „ŻYRAFA FA FA”

1. Dziś zagadkę mam dla dzieci.
Posłuchajcie, czy zgadniecie:
szyję aż do nieba ma,
małą główkę, różki dwa.
Ref.: To żyrafa fa, fa, fa, fa, wysoka jest jak szafa.
To żyrafa ra, fa, fa, żyrafa fa, fa, fa. } bis
2. Cała w plamki jest i łatki,
zjada trawę, listki, kwiatki.
Jak nazywa się ten zwierz?
Powiedz szybko, jeśli wiesz!
Ref.: To żyrafa fa, fa, fa, fa, wysoka jest jak szafa.
To żyrafa ra, fa, fa, żyrafa fa, fa, fa. } bis

 

Podczas nauki piosenki pokazujmy gestami jej słowa, a na refren możemy klaskać, tupać, uderzać rączkami o kolanka w rytm muzyki, a przy tym poćwiczymy nasze buźki ( żyrafa fa fa fa fa – powtarzamy wyraźnie)

Szyję aż do nieba ma, (dzieci wyciągają ku górze jedną rękę)
małą główkę, różki dwa. (wskazują na swoją głowę i przykładają do głowy palce dłoni)
Cała w plamki jest i łatki, („rysują” na swoim ciele kółka)
zjada trawę, listki, kwiatki. (naśladują zrywanie i zjadanie listków).

 

Teraz możecie zrobić sobie żyrafę w bardzo prosty sposób. Potrzebujecie kartkę i farby. Żółtą farbą pomalujcie swoja dłoń ( tylko z 4 palcami) i odciśnijcie jak na obrazku poniżej, domalujcie szyję. Brązową farbą zróbcie kropki jako zakończenie jej rogów, a pomarańczową cętki. Domalujcie lub doklejcie oczy, buzię, trawkę. Możecie stworzyć dookoła niej piękny krajobraz.

Mamy nadzieję, że ktoś skusi się wysłać do nas zdjęcie swoich gotowych prac.

 

żyrafa praca plastyczna

 

Czas na małą dawkę ruchu 🙂

„Parada zwierząt” – zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych- możecie te ćwiczenia wykonać w domu lub w ogrodzie. Dzieci wcielają się w rolę zwierząt, inną przy każdym ćwiczeniu.
1. „Kangury” – zabawa z elementem skoku. Ułóżcie na trawniku lub dywanie  szarfy ( lub inne przedmioty) w małych odstępach. Przeskakujemy obunóż przez przeszkody jak kangury .
2. „Zwinne jaszczurki i węże” – poruszamy się jak węże i jaszczurki, pełzamy, możemy także przechodzić przez obręcze jeśli mamy w domu (np. hula-hop). Zwinne zwierzęta przecisną się przez każdą napotkaną przeszkodę.
3. „Małpki na spacerze” – zabawa z elementami równowagi. Ułóżcie trasę ze skakanek lub długiego sznurka. Przechodzimy po  ułożonej linii, zachowując równowagę.
4. „Koniki” – zabawa z elementami biegu. Próbujemy biegać jak koniki, możemy wykonać cwał do przodu i cwał boczny.

Po wykonaniu ćwiczeń  pomagamy przy zbieraniu przyborów. A teraz odpoczynek:)

„Zoo” – masażyk, zabawa dotykowa do wiersza B. Kołodziejskiego. Ćwiczenie w parach z rodzicem lub rodzeństwem – połóżcie się na brzuchu na dywanie , a rodzic ilustruje odpowiednimi ruchami treść wiersza, czyli wykonuje wam masaż.

Zoo
Tu w ZOO zawsze jest wesoło, (jedno dziecko leży na brzuchu)
tutaj małpki skaczą wkoło, (po plecach ruchy naśladujące skoki po okręgu)
tutaj ciężko chodzą słonie, (naciskanie płaskimi dłońmi)
biegną zebry niczym konie, (lekkie stukanie pięściami)
żółwie wolno ścieżką człapią, (lekkie przykładanie dłoni na płasko)
w wodzie złote rybki chlapią. (muskanie wierzchem i wewnętrzną stroną dłoni)
Szop pracz takie czyste zwierzę, (pocieranie rękami, naśladowanie prania)
ciągle sobie coś tam pierze.
Struś dostojnie wkoło chodzi, (powolne kroczenie dwoma palcami)
spieszyć mu się nie uchodzi.
A w najdalszej części zoo
dwa leniwce się gramolą, (powolne posuwanie dłońmi od boków ku środkowi)
wolno wchodząc na dwa drzewa, (posuwanie dłońmi od dołu do góry)
gdzie się każdy z nich wygrzewa
i zapada w sen głęboki… (zatrzymanie dłoni)
Bolesław Kołodziejski

Możecie zamienić się rola i wykonać masażyk swoim rodzicom. 🙂

Miłej zabawy kochani 🙂

To Top