Dzieci świata -6 latki

„DZIECI ŚWIATA – SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI 6-LETNICH

PONIEDZIAŁEK:

PROPOZYCJE ZABAW DO WYBORU

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Feduzabawy.com%2Fgry-online%2Ftangram%2F%3Ffbclid%3DIwAR3a6Sdme1bCY2EojaDwbM_t4vsVBmXsKcHfdV38YJRAJkckOllbtpuEolM&h=AT2Z1RwuINwRKG5IMlVQq8INnqJ1z5GI1M5ihqTQacjJGMpD-yh67K0qtx5Pxuu4FIKqmMhzwtsX62s8NLdt1nKsmev22kNo9OZ7adUta96zA8cwoEtCXCUXcqUT6zBh1I-e&__tn__=H-y-R&c[0]=AT0lDVm35CU9vNZ0p5f2j8IVv63oXkOZrwAOBsoOfCysdzlDoN8QvOJislTt_Jx-kCU6DdIVwdDhqkCJCXMz-v-MNE7hD1Z1XswYQot-B2370qEN5iIYLxTO1iFncun_745-uW7YPTO9SJpyZTeHKvLMziCJsRpH5WYWKlczxWIBR7eFixmN0bvahMLK1Zwr_WsVyaYyH9uFwkBkpdU9#https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Feduzabawy.com%2Fgry-online%2Ftangram%2F%3Ffbclid%3DIwAR3a6Sdme1bCY2EojaDwbM_t4vsVBmXsKcHfdV38YJRAJkckOllbtpuEolM&h=AT2Z1RwuINwRKG5IMlVQq8INnqJ1z5GI1M5ihqTQacjJGMpD-yh67K0qtx5Pxuu4FIKqmMhzwtsX62s8NLdt1nKsmev22kNo9OZ7adUta96zA8cwoEtCXCUXcqUT6zBh1I-e&__tn__=H-y-R&c[0]=AT0lDVm35CU9vNZ0p5f2j8IVv63oXkOZrwAOBsoOfCysdzlDoN8QvOJislTt_Jx-kCU6DdIVwdDhqkCJCXMz-v-MNE7hD1Z1XswYQot-B2370qEN5iIYLxTO1iFncun_745-uW7YPTO9SJpyZTeHKvLMziCJsRpH5WYWKlczxWIBR7eFixmN0bvahMLK1Zwr_WsVyaYyH9uFwkBkpdU9 – TANGRAMY

 

https://youtu.be/LKswUqsJFXs#https://youtu.be/LKswUqsJFXs PREZENTACJA DZIEŃ DZIECA

 

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Feduzabawy.com%2Fgry-online%2Fmemory%2F%3Ffbclid%3DIwAR221sTXB0f50maUbxawAxNsoJBNnhsLoyRoQXN9JcW1KNfuwh3D2yGg6jg&h=AT3ttQxk_CoHsVUwijlSGwam2ITqOV7-sNmG3SsUjNHSt0yiHWVWEn80UVdtLjH2g_Q8FuwuzksPFd8iOdevrg-ecLPBggD3gD7TnY-u3cjBeDQ9e3MzmEe6SLeLBaFdr08p&__tn__=H-R&c[0]=AT0EcOSV6iFR9svxdrQIdJJDWqEKyyJUWYwSRNPc0iTsI2iUGD6t0NqMiCXGDuBl1hyp_V6RJQr1BG4eOYgEMQsuKTG2F4KIxEX8WqERV6yWxujKQ50yFwDvu8ZiDhgazX3FDlOh4LGvyBrls5TU#https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Feduzabawy.com%2Fgry-online%2Fmemory%2F%3Ffbclid%3DIwAR221sTXB0f50maUbxawAxNsoJBNnhsLoyRoQXN9JcW1KNfuwh3D2yGg6jg&h=AT3ttQxk_CoHsVUwijlSGwam2ITqOV7-sNmG3SsUjNHSt0yiHWVWEn80UVdtLjH2g_Q8FuwuzksPFd8iOdevrg-ecLPBggD3gD7TnY-u3cjBeDQ9e3MzmEe6SLeLBaFdr08p&__tn__=H-R&c[0]=AT0EcOSV6iFR9svxdrQIdJJDWqEKyyJUWYwSRNPc0iTsI2iUGD6t0NqMiCXGDuBl1hyp_V6RJQr1BG4eOYgEMQsuKTG2F4KIxEX8WqERV6yWxujKQ50yFwDvu8ZiDhgazX3FDlOh4LGvyBrls5TU – MEMORY

 


https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fkreatywnadzungla.pl%2F2020%2F05%2Fkarty-pracy-dla-dzieci-pobierz-za-darmo.html%3Ffbclid%3DIwAR1dDLRn7Q5nt9KobpU-6H7ZM7e6mPyvj–r7fr3_kb5AwKH8f7yHK3YFGw&h=AT0zbVlDJoZPEGrCIUxryj6KxeCFx77-zEGEUyBt1VXQvnI1B8Xe2EUVRLlQCvna4ddOiKGUNOInW4Je6wfF5Slx8h6Akq96287rpr2iiKNox-ycRMhuAsdo-YYxjoxx8o2r&__tn__=H-R&c[0]=AT1uvm8tetO4YOWPClmJp6TG41u51KLIeC79d9DBdDnv9Mpljd8XyIUwIZEn8xi5aLcvNGqCHg6gRzPcNtIYMxW8YkifosPBS8h2miUNqlziN0YsZPx-aKeHnGrRVGS05dD2tjzF9wUoP-0tOYXD#https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fkreatywnadzungla.pl%2F2020%2F05%2Fkarty-pracy-dla-dzieci-pobierz-za-darmo.html%3Ffbclid%3DIwAR1dDLRn7Q5nt9KobpU-6H7ZM7e6mPyvj–r7fr3_kb5AwKH8f7yHK3YFGw&h=AT0zbVlDJoZPEGrCIUxryj6KxeCFx77-zEGEUyBt1VXQvnI1B8Xe2EUVRLlQCvna4ddOiKGUNOInW4Je6wfF5Slx8h6Akq96287rpr2iiKNox-ycRMhuAsdo-YYxjoxx8o2r&__tn__=H-R&c[0]=AT1uvm8tetO4YOWPClmJp6TG41u51KLIeC79d9DBdDnv9Mpljd8XyIUwIZEn8xi5aLcvNGqCHg6gRzPcNtIYMxW8YkifosPBS8h2miUNqlziN0YsZPx-aKeHnGrRVGS05dD2tjzF9wUoP-0tOYXD – KARTY PRACY

 

https://youtu.be/AU7PnM7T9Ag#https://youtu.be/AU7PnM7T9Ag – ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE.

 

WTOREK

Zajęcie I:

„Dzieci z całego świata „ słuchanie wiersza- M. Berowskiej , poprzedzonego  obejrzeniem prezentacji.

https://youtu.be/zl_dYe03Yx0#https://youtu.be/zl_dYe03Yx0

 

Różne są dzieci. Ale czy wy wiecie,

ile naprawdę jest dzieci na świecie?

Jak żyją? O czym marzą wieczorami?

Rysują czy też bawią się klockami?

 

Liu z Chin codziennie chodzi dość daleko

do szkoły, która stoi gdzieś nad rzeką.

I wieczorami nie ukrywa marzeń,

żeby w przyszłości być wiejskim lekarzem.

 

Tumbo z Afryki mieszka z rodzicami.

Dobrze się uczy w szkole pod palmami.

Jest jeszcze mały i umie niewiele,

lecz bardzo chciałby być nauczycielem.

 

Joasia z Mławy pływa doskonale.

Pragnie w przyszłości zdobywać medale.

Johnny z Londynu ćwiczy w szkolnym klubie

i strzela gole najlepiej, jak umie.

 

Różne są dzieci. Różne domy mają.

Różnym językiem z sobą rozmawiają.

Lecz gdyby w naszym kraju się zjawiły,

prędko by z nami się zaprzyjaźniły.

 

Omówienie treści wiersza: O kim opowiada wiersz? Gdzie mieszkają bohaterowie? Co robią dzieci i o czym marzą? Podział słów na głoski – Eskimos, Polak, Chińczyk, Egipcjanin itp.Rozumienie, że dzieci z różnych stron świata mogą różnić się od siebie wyglądem zewnętrznym, ale lubią podobne rzeczy. Zabawa ruchowa: „Lustro” – dziecko wykonuje różne gesty, ruchy, rodzic naśladuje i odwrotnie. Wykonanie kart pracy.

 

karty pracy 2czerwiec

 

Czytanka_z_litera_J

 

Zajęcie II:

 

  1. Kolega z innego kraju” – wykonanie portretu chłopca z wybranego kraju. Wykorzystanie dostępnych materiałów – rolka po papierze, wełna, woreczek, farby, kredki, papier kolorowy, wata tp. Zaznaczanie cech charakterystycznych wybranej rasy. Przykładowe prace podane w linkach.

 

 

prace plastyczne 1

 

prace plastyczne 2

 

 

prace plastyczne

 

 

 

ŚRODA

ZAJĘCIE I:

 

Agnieszka Frączek: „O Hopsie”

 

Hops! Hops!! Hops!!! Hops, wystrojony w błękitny krawat w kwiatki, hopsał na przyjęcie urodzinowe u ślimaka Chyżełki. A hopsając, w myślach napominał sam siebie, by podczas uroczystej kolacji koniecznie pamiętać o zasadach… zaraz, jak to się nazywało? …safru-frafru? … sawuru-wiwruru? –

Ech! – machnął wreszcie skrzydłem, zniecierpliwiony. – O zasadach dobrego wychowania, po prostu. Ślimak Chyżełko był bardzo wrażliwy na tym punkcie.

Hops! Hops!! Hops!!!… Po kilku susach był już na miejscu.

Puk, puk, puk!

Kiedy w drzwiach stanął lekko zdziwiony gospodarz, Hops wręczył mu wielki prezent, elegancko zapakowany i przewiązany kokardą z trawy.

– Masz! – zawołał uprzejmie. A potem dodał: – Chyba jestem trochę za wcześnie? Ale zawsze to lepsze niż się spóźnić, prawda?

Zanim Chyżełko zdążył odpowiedzieć, Hops już siedział przy stole i wyjadał z półmisków i salaterek co smaczniejsze kąski.

Mlask, mlask, mlask!

– Bahdo dobhe. Po phostu phycha! – grzecznie chwalił jedzenie, jednym skrzydłem wrzucając sobie kolejne kęski do ust, a drugim klepiąc się po łaciatym brzuchu.

Chrup, mniam, mniam!

– Po phostu, po phostu phycha! – powtarzał, głośno pałaszując deser.

Gul, gul, siorb! – Ghenialne phyjęcie! – zachwycał się szczerze, popijając sok z poziomek.

A ślimak Chyżełko przyglądał mu się z lekkim uśmiechem…

Mlask, mlask, mlask!!!

Chrup, mniam, mniam!

Gul, gul, siorb…

Kiedy Hops napełnił wreszcie swój łaciaty brzuszek, wytarł buzię w błękitną serwetkę w kwiatki i jeszcze raz pochwalił Chyżełkę:

– Gratuluję, przyjacielu. Wspaniałe przyjęcie! Wszystko pyszne i tak elegancko podane. Ty naprawdę znasz się na… zaraz, jak to się nazywało? …safru-frafru? …sawuru- -wiwruru?

– …na savoir-vivrze? – wszedł mu w słowo ślimak.

– O tak! Właśnie! – ucieszył się Hopsik. – Dziękuję ci, Hopsiku. Jesteś bardzo miły. A o tym safru-frafru… to znaczy, przepraszam, o savoir-vivrze… porozmawiamy jeszcze kiedyś, dobrze?

– Jasne! – odparł jak zwykle uprzejmie Hops.

 

  1. Omówienie treści opowiadania: – Do kogo i z jakiej okazji szedł na przyjęcie Hops? – Jak się zachowywał? – Jak powinien się zachować? – Co to jest savoir-vivre, czego dotyczy? Rodzic wyjaśnia, że to trudne słowo czytamy: sawuar wiwr, pochodzi ono z innego języka (francuskiego) i oznacza zasady właściwego zachowania w różnych sytuacjach. (np. powitania, pożegnania, zachowania się przy stole, zachowania się w miejscach publicznych, stosowania form grzecznościowych, dbania o wygląd). „Dzień Savoir-vivre’u” – rodzic informuje dzieci, że 3 czerwca obchodzony jest dzień dobrego wychowania.
  2. Zabawa „Dobre wychowanie” – Rodzic opisuje sytuacje, zadaniem dziecka jest ocena zachowania bohaterów i uzasadnienie.

Przykładowe sytuacje:

– Maciek wchodzi do sali przedszkolnej i od razu zaczyna bawić się klockami.

– Kuba wychodzi z mamą ze sklepu osiedlowego i głośno mówi „Do widzenia”.

– Zosia i Oskar siedzą razem przy stole. W trakcie obiadu Zosia mówi do chłopca: „Daj mi serwetkę”.

– Wojtek podczas obiadu rozmawia z pełną buzią i głośno mlaska.

– Emilka zgubiła na placu zabaw zabawkę. Nagle podbiega jakaś dziewczynka i daje jej ulubionego pluszaka. Emilka odpowiada: „Dziękuję”.

 

 

  1. Wykonanie kart pracy.

 

karta 1

 

karta 2

 

 

karta 3

 

 

 

karta 4

 

 

karta

ZAJĘCIE II:

 

  1. „Jesteśmy dziećmi” -słuchanie piosenki, określanie tempa, nastroju. Omówienie słów. Nauka pierwszej zwrotki. „Majowa łąka” – odśpiewanie znanej piosenki. Muzyka w przedszkolu i szkole – zapoznanie z instrumentem – trąbka. „Praczki” -zabawa muzyczno-ruchowa.

https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ#https://youtu.be/7K3_mSb1zRQ – PIOSENKA

https://youtu.be/A-t1I_AOr-I#https://youtu.be/A-t1I_AOr-I- INSTRUMENTY

https://youtu.be/LfW2RPtWwfc#https://youtu.be/LfW2RPtWwfc – ZABAWA „PRACZKI”

  1. Czy jesteś z Afryki,
    Czy też z Ameryki,
    Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
    Bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

  1. Czy mówisz po polsku,
    Czy też po japońsku,
    Wszyscy dobrze rozumiemy,
    Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

 

 

 

CZWARTEK

Zajęcia główne

I.

1.,,Dzieci prawa – ważna sprawa –rozmowa z dzieckiem wprowadzająca do tematu: Co to są prawa? Kto ma swoje prawa? Jak myślicie, czy dzieciom potrzebne są inne prawa niż dorosłym? Jeśli tak, to jakie? Dlaczego? Wysłuchanie piosenki o „Prawach dzieci”. Rodzic wyjaśnia, że Dzień Dziecka to szczególne święto przypominające wszystkim dorosłym o prawach dzieci, o tym, że każdemu dziecku, niezależnie od koloru skóry, wyznania czy pochodzenia, przysługują takie same prawa. Dzieci mają prawo być szczęśliwe, mają prawo wychowywać się w rodzinie, bawić się i czuć się bezpiecznie. Wszystkie prawa dzieci zostały spisane w dokumencie zwanym Konwencją Praw Dziecka.

https://youtu.be/zwS_J432Skc#https://youtu.be/zwS_J432Skc – PRAWA DZIECI

  1. Zabawa „Mam prawo do wyrażania własnych uczuć” – dziecko kończy zdania, np.:

–     Jestem smutna/smutny, gdy…

  • Czuję się szczęśliwa/szczęśliwy, ponieważ…
  • Boję się, gdy…
  • Jestem zła/zły, ponieważ…
  • Czuję się zadowolona/zadowolony, gdy…
  • Jest mi wesoło, kiedy…
  • Jestem zdenerwowana/zdenerwowany, ponieważ…

3, „Mam prawo do nauki” zabawa dydaktyczna rozwiązywanie różnorodnych zadań – kart pracy.

 

Czytanka_z_litera_W

 

karta 1

 

 

karta 2

 

 

karta 3

 

 

karta

II

2.,,Spacerkiem po lesie’’ – opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi. Inicjowanie ruchów prowadzących do poznania własnego ciała, wyczucia ciężaru, czasu i przestrzeni. Inicjowanie ruchów kreatywnych. Przyswajanie wiadomości dotyczących bezpieczeństwa podczas wykonywania ćwiczeń i zabaw. Poszerzanie wiadomości przyrodniczych.

OPOWIEŚĆ RUCHOWA

 

Wybieramy się na wycieczkę do lasu, mamy brzydką pogodę, dlatego należy się odpowiednie ciepło ubrać. (Dziecko naśladuje za rodzicem czynności związane z ubieraniem się). Las znajduje się bardzo daleko, dlatego wybierzemy się na tą wycieczkę samochodem. (Dziecko jezdzi  po pomieszczeniu, mając za kierownice plastikowe kółka, papierowe kółko, krążek. Gdy rodzic podnosi czerwony krążek, klocek, kartkę dziecko zatrzymuje się, tak jak na czerwonym świetle, natomiast gdy zielony jadzie dalej).
Już prawie jesteśmy w lesie, wybraliśmy się na spacer (dziecko maszeruje)
Jesteśmy w lesie. Idziemy cicho, aby nie spłoszyć zwierząt żyjących w lesie. (Dziecko skrada się na palcach). Drzewa poruszają gałęziami, słychać szum wiatru. (Dziecko naśladuje ruchy gałęzi drzew i szum wiatru: szszsz o różnym natężeniu).
Na ścieżce spotykamy wiewiórkę, która wesoło skacze i szuka orzechów na zimę. (dziecko –  wiewióreczka skacze na ugiętych nogach, z rękami zgiętymi przed sobą pomiędzy drzewami, co pewien czas zatrzymuje się, przykuca i szukaja orzechów.)
Z drzewa na drzewo przelatuje dzięcioł. (Naśladuje lot ptaka – porusza się, machając rękami). Właśnie usiadł na jednym z drzew. Posłuchajcie, jak stuka dziobem w jego korę. (Przykuca, rytmicznie stuka zgiętym palcem o podłogę, powtarza słowa: stuk, puk, stuk, puk). W oddali słychać, jak drwale piłują drzewo.
Na sośnie siedzi wróbel i głośno ćwierka. (Przykuca i głośno ćwierka: ćwir, ćwir, ćwir). Idziemy dalej, przedzieramy się przez gęste zarośla, podnosimy wysoko nogi, omijając wysokie trawy. (Pokazuje, jak przeciska się przez zarośla. Idzie, wysoko podnosząc nogi, jakby przechodziło przez wysokie trawy). Opadłe liście szeleszczą pod stopami. (Szura stopami i powtarza: szur, szur, szur). Nagle w oddali pojawił się niedźwiedź. Cicho pomrukuje i szuka kryjówki, aby położyć się do zimowego snu. (Idzie na czworakach i powtarza: wrr, wrr, wrr).
Na niebie pojawiły się ciemne chmury i zaczął padać deszcz. (Naśladuje ruchami palców padający deszcz, powtarza: kap, kap, kap.) Niestety, nasza wycieczka dobiegła końca. Biegnijmy szybko do samochodów, aby schować się przed deszczem. (Biegnie do samochodu).

 

PIĄTEK

 

ZAJĘCIA

I:

1.„Zabawy matematyczne”- , doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, utrwalenie zapisu matematycznego z wykorzystaniem znaków i cyfr, rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań kolorowanie serduszek, płatków kwiatu, lodu na odpowiedni kolor zgodny z wynikiem zadania ,nabywanie umiejętności określania położenia przedmiotów z użyciem liczebników porządkowych – rozwiązywanie kart pracy.

karta 1

 

karta 2

 

karta 3

 

karta 5

 

 

karta 6

 

 

karta 7

 

 

karta

II:

2.,,Narysuję swoje prawa’’ – rozwijanie umiejętności planowania pracy na kartce, rozwijanie staranności, dokładności i pomysłowości, odzwierciedlenie omawianych treści w formie plastycznej. Nawiązanie do czwartkowych zajęć -można jeszcze raz sobie posłuchać piosenki i stworzyć rysunek, ilustrację do utworu.

To Top