Dzień dobry Kochani!
Witamy Was w kolejny niestety pochmurny dzień 🙁
Mamy jednak nadzieję, że humorki dopisują ponieważ już za parę dni będziemy obchodzić WASZE ŚWIĘTO 🙂
A dzisiaj kończymy temat dotyczący naszych kochanych rodziców 🙂
Na początek dzisiejszych zajęć zaśpiewajcie piosenkę 🙂
Jaki to kwiat? – zabawa dydaktyczna
Obejrzyjcie obrazki i spróbujcie je nazwać 🙂 Napewno niektóre znacie, a jeśli nie to rodzice na pewno Wam podpowiedzą 🙂
aksamitki
bez
hortensja
tulipan
róża
begonia
stokrotka
Spróbujcie podzielić nawy kwiatów na sylaby, jednocześnie klaszcząc 🙂
„Nazwij i dotknij koloru….” – zabawa dydaktyczno-ruchowa – dzieci poruszają się swobodnie w rym piosenki „Obrazek dla mamy”.
Zadaniem dzieci jest odnalezienie i dotknięcie przedmiotu w wypowiedzianym przez rodzica kolorze. Zabawę prowadzimy 5-6-krotnie:)
Znacie memory??
Napewno!
Wydrukujcie obrazki dwa razy wytnijcie i gra gotowa 🙂
„Kwiatowe memory” – zabawa dydaktyczna – nauczycielka rozkłada na dywanie kartoniki z obrazkami do spodu (po dwa takie same). Dzieci odsłaniają po dwa kartoniki w jednej rundzie. Jeśli znajdą dwa takie same kwiaty, nazywają je, zabierają i układają przed sobą. Jeśli nie, odwracają kartoniki z powrotem obrazkami do spodu i ruch wykonuje kolejne dziecko. Zabawa trwa do momentu, aż wszystkie pary obrazków będą zebrane.
Do kolejnej zabawy wykorzystajcie kwiatki z gry memory.
„Kwiaty do pary” – zabawa ruchowa – rozrzucamy na dywanie kartoniki z kwiatami z poprzedniej zabawy. Dzieci poruszają się pomiędzy nimi w rytmie piosenki. Gdy muzyka przestanie grać stajemy przy kwiatku, podajemy jego nazwę (jeśli nie znamy, prosimy o pomoc rodziców) i wypowiadamy jego nazwę sylabami.
Do kolejnej zabawy potrzebny Wam będzie worek lub reklamówka do której Wasza mamusia lub tatuś powkładają kilka rzeczy należących do nich 🙂
„Prezent dla mamy, prezent dla taty” Dziecko wyciąga wylosowany przedmiot, nazywa go i próbuje dopasować czy będzie on dla mamy, czy może dla taty. Następnie formułuje pełne zdanie zawierające określenia dotyczące tego przedmiotu, np.: Wybrałem dla mamy zegarek/Młotek przyda się mojemu tacie, żeby wbić gwoździe.
Następnie dzieci dzielą nazwy prezentów na sylaby i głoski wyróżniając pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie.
A jakich prezentów Wasi rodzice cieszą się najbardziej???
Pewnie z czasu spędzonego z Wami, wspólnego spaceru, albo pomocy w pracach domowych 🙂
Na koniec poćwiczymy i usprawnimy trochę Wasze rączki 🙂
„Bukiet dla rodziców” – wykonanie karty pracy – łączmy kropki nie odrywając ołówka od kartki (jedną linią ciągłą), tak aby powstał obrazek – kolejno kolorujemy/kolorujemy według wzoru).