Wspólnie spędzamy czas – 5 latki

Dzień dobry Kochani! 🙂

witamy Was cieplutko w kolejnym dniu  rozmów o naszych rodzinach 🙂

Dzisiaj porozmawiamy o tym jak miło w gronie rodzinnym możemy spędzać czas 🙂

Opera Zrzut ekranu_2020-05-28_092751_przedszkouczek.pl

N początek pobawmy się w zabawę.

Poproście rodziców o przeczytanie wierszyka i wykonujcie ruchy zgodnie z poleceniami.

„Chodźcie wszyscy” –

Chodźmy wszyscy tu do koła (wszyscy tworzą koło)
Zabawimy się wesoło (każdy obraca się wokół własnej osi)
Witamy się wszyscy wraz (kłaniamy się)
Na zabawę nadszedł czas (podskokami obracamy się dookoła)
Prawa ręka, lewa ręka (pokazujemy prawą, a następnie lewą rękę)
Prawa noga, lewa noga (pokazujemy prawą, a następnie lewą nogę)
Cały tułów oraz głowa (pokazujemy tułów, a następnie głowę)
Witamy Was (kłaniamy się)

Usiądźcie teraz wygodnie na dywanie i posłuchajcie uważnie wiersza

„Mama i tata” – słuchanie wiersza J. Koczanowskiej

Mama i tata

Mama i tata to świat nasz cały,
ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca,
oraz cierpliwość, co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato,
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie
i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Spróbujcie teraz odpowiedzieć na pytania:

  • Jakie osoby zostały wymienione w wierszu?
  • Kim dla dzieci są „mama” i „tata”?
  • Za co my możemy kochać mamę i tatę?
  • Za co dzieci dziękują swoim rodzicom?
  • A wy za co dziękujecie swoim rodzicom?
  • W jaki sposób możemy spędzać czas wolny z rodzicami?

Do kolejnej zabawy zaproście cała rodzinkę 🙂

„Wykonaj tyle, co ja” – zabawa ruchowa –  wypowiadamy nazwę czynności oraz pokazujemy kartonik z cyfrą. Zadaniem dzieci jest wykonanie takiej ilości danej czynności, ile pokazuje cyfra. Przykładowe czynności: jazda na rowerze (kładziemy się na plecach, unosimy nogi do góry i pedałujemy, tyle razy ile pokaże liczba), skaczemy, kręcimy się, robimy przysiady itd.  Zabawę prowadzimy 4-5 razy.

A teraz zapraszamy Was do zabawy pantomimicznej 🙂

Wydrukujcie katy lub narysujcie wg własnego pomysłu 🙂

Opera Zrzut ekranu_2020-05-28_102916_przedszkouczek.pl

Opera Zrzut ekranu_2020-05-28_102858_przedszkouczek.pl

„Wspólna zabawa” – zagadki pantomimiczne – losujemy  karteczkę. Zadaniem dziecka jest przedstawienie czynności, którą można wykonywać z daną rzeczą, tak aby pozostali mogli odgadnąć o jaką czynność chodzi.
Przykładowe przedmioty i czynności, które można z nimi wykonywać:

  • książka – wspólne czytanie
  • lalka – wspólna zabawa lalkami
  • klocki – wspólna zabawa klockami
  • gitara – wspólny koncert
  • samochodzik – wspólna zabawa samochodami
  • kredki – wspólne rysowanie
  • młotek – wspólne majsterkowanie
  • puzzle – wspólne układnie puzzli
  • rower – wycieczka rowerowa
  • piłka – wspólna gra w piłkę
  • garnki – wspólne gotowanie
  • hulajnoga – wspólna jazda na hulajnogach

Do kolejnej zabawy będzie wam potrzebna piłka

„Nasze ulubione zajęcia” – zabawa dydaktyczno – językowa – dzieci wraz z rodzicami przekazując sobie małą piłkę opowiadają jak spędzają czas wolny z mamą i tatą/co lubię robić z rodzicami. Pilnujemy, aby dzieci formułowały pełne zadania (np: Lubię razem z moimi rodzicami chodzić na spacery do parku itd.).

Na koniec wykonajcie kartę pracy 🙂

„Moja rodzina” – wykonanie karty pracy – zamalowujemy pola z literami z ramki, które są potrzebne do napisania wyrazu „rodzina”, następnie kolorujemy obrazek 🙂

Opera Zrzut ekranu_2020-05-28_103412_przedszkouczek.pl

 

To Top