Moja mama i mój tata

Kochani  w tym tygodniu święto naszych mam 🙂 wspaniała okazja, żeby pobawić się razem z mamą 🙂

Zacznijmy od zabawy słownej „Moja mama to… Mój tata to…”- porozmawiajmy z dzieckiem, niech spróbuje opisać swoich rodziców ( ich zawód, wygląd, nawet imię, bo nie zawsze najmłodsze dzieci znają imiona swoich rodziców). Ta zabawa ma na celu doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat. Wyciągnijmy zdjęcia i wspólnie o nich poopowiadajmy 🙂

rodzina

 

„Jak pomóc mamusi ?”- posłuchajmy wiersza  Z. Staneckiej pt. „Krasnoludki”

Krasnoludki po kryjomu
pomagają mamie w domu.
To wyniosą worek śmieci,
to zabawią młodsze dzieci.
A gdy czasu więcej mają,
wtedy pranie poskładają
lub zakupy wniosą w siatkach,
choć to sprawa jest niełatwa.
Bo gdy jesteś krasnoludkiem,
ręce masz bardzo malutkie,
małą głowę, małe nóżki,
mały brzuszek i paluszki.
Jednak, chociaż taki mały,
jesteś miły i wytrwały,
to ważniejsze jest od bródki,
którą leśne krasnoludki
bardzo długo zapuszczają
i od czapek, które mają
krasnoludki znane z bajek,
te, co używają fajek.
Ty nie musisz nosić brody
ani czapki, ani fajki,
żeby zostać krasnoludkiem
najprawdziwszym… tak jak z bajki.

A teraz zabierzmy się za porządkowanie szafy rodziców 🙂

„Czyja to szafa?” – rozpoznawanie, nazywanie i segregowanie garderoby. Wyciągnijmy różne ubrania i akcesoria   rajstopy, sukienki, szpilki, pantofle męskie, kapelusze, krawaty, korale, maszynki do golenia. Dziecko wybierają kolejno rzecz, nazywa ją i określa czy należy do kobiety czy mężczyzny. Na koniec niech dziecko wymieni wszystkie części garderoby noszone przez kobiety i mężczyzn: Kobiety zwykle noszą…, Mężczyźni zwykle noszą….

„W szafie rodziców” – zabawa matematyczna, dobieranie w pary elementów garderoby, przeliczanie liczby par i liczby pojedynczych elementów. Dajmy dzieciom niedobrane w pary rękawiczki i skarpetki damskie i męskie. Pierwsze zadanie to dobranie w pary. Następnie niech spróbuje wyjaśnić , dlaczego w taki sposób połączyło skarpetki; powinno wyjaśnić, że dwie takie same skarpetki (rękawiczki itd.) tworzą parę. Można także poprosić, żeby dziecko policzyło, ile jest pojedynczych sztuk i ile par można z nich skompletować. Następnie dziecko dzieli te elementy garderoby na dwie grupy. W jednej mają się znaleźć te, które mogą należeć do pań, a w drugiej te, które na pewno będą należeć do panów.

 

Zapraszamy do zadania na karcie pracy : połącz ze sobą prezenty dla mamy i osobno prezenty dla taty.

połącz w pary 001

 

Na koniec poznajmy piosenkę dla mamy i taty, pośpiewajmy razem 🙂  pobawmy się przy piosence, pokazujmy gestem jej słowa, zatańczy z rodzicem 🙂

 

To Top