Kochani!
Dzisiaj poznacie i utrwalicie sposoby mierzenia długości przedmiotów oraz narzędzia pomiaru.
Spróbujcie pobawić się z rodzicami 🙂
Zabawy matematyczne:
„Co jest wyższe, niższe?”-wyszukiwanie w otoczeniu przedmiotów wyższych od Was lub niższych,
-układanie obok siebie pasków wyciętych z papieru lub innych przedmiotów/kredki, sznurki,łyżki/porównywanie długości, które dłuższe, które krótsze a może są takie same?
-mierzenie długości na przykład dywanu,rozłożonej skakanki za pomocą kroków, stóp/stopa za stopą/ mamy, taty lub swoich, dlaczego kroki dorosłych są dłuższe niż moje? Ile kroków zrobi mama,ile ja?
„Co jest wyższe, niższe?”-wyszukiwanie w otoczeniu przedmiotów wyższych od Was lub niższych,
-układanie obok siebie pasków wyciętych z papieru lub innych przedmiotów/kredki, sznurki,łyżki/porównywanie długości, które dłuższe, które krótsze a może są takie same?
-mierzenie długości na przykład dywanu,rozłożonej skakanki za pomocą kroków, stóp/stopa za stopą/ mamy, taty lub swoich, dlaczego kroki dorosłych są dłuższe niż moje? Ile kroków zrobi mama,ile ja?
-mierzenie długości na przykład stolika,parapetu za pomocą dłoni/dłoń za dłonią/przeliczanie
-rysowanie linii na kartce-stosowanie określeń : najdłuższa,dłuższa krótsza.
Wybrane narzędzia pomiaru: stopa, dłoń, linijka, kredka, miarka stolarska, miarka krawiecka
Wybrane narzędzia pomiaru: stopa, dłoń, linijka, kredka, miarka stolarska, miarka krawiecka
A teraz zapraszamy Was do wykonania zadania. Potrzebne Wam będą kredki, kartka papieru, nożyczki i klej.
Pokolorujcie dinozaury, a następnie wytnijcie dinozaury. Młodsze przedszkolaki poproszą o wycięcie rodziców, starsze mamay nadzieję ze sobie poradzą bez problemu!
Na koniec zapraszamy Was do obejrzenia filmiku edukacyjnego 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=qTeuBikNKnY&fbclid=IwAR05e1Zd0TGJEv8iafcp9LdBQjXM3px2LpixJeGvhIzdMDcWmlcJ1yb79qo