W zdrowym ciele zdrowy duch- 5-latki

Witajcie Pszczółki, dzisiaj porozmawiamy o chorobie, a także o tym jak ruch wpływa na zdrowie.
1.Aktywność ruchowa
Dzisiaj moi drodzy mam dla Was zabawy ruchowe z wykorzystaniem gazety, poszukajcie wspólnie z rodzicami gazet i wykonajcie parę różnych ćwiczeń:
„Bieg z gazetą….”Jedną stronę gazety dziecko przykłada sobie do klatki piersiowej i brzuszka, jednocześnie rozpoczynając bieg przed siebie, starając się jak najdłużej utrzymać gazetę w pozycji jak na początku ćwiczeń. Jeżeli gazeta spadnie na ziemię to należy ją podnieść i podjąć kolejną próbę wykonania zadania.
·„Narty z gazet”-rozkładamy gazety na podłodze i stajemy na nich próbując przejść do wyznaczonego miejsca przez rodzica.·
„Na gazetę”-na hasło osoby dorosłej skok na gazetę.
„Kto tak potrafi?”-podnoszenie gazety palcami nóg.
Gazetę zgniatamy i formujemy z niej papierową kulę i wykonujemy następujące ćwiczenia:
-przekładamy kulkę z prawej ręki do lewej i na odwrót
-podrzucamy i łapiemy ją oburącz-wyrzucamy kulę prawą ręką i łapiemy oburącz
-kule wyrzucamy lewą ręką i łapiemy oburącz
-celujemy kulą do stojącego w wyznaczonym miejscu kosza
-toczymy kulę stopą
A teraz posprzątajcie .
2.Aktywność matematyczna
A teraz czas na przypomnienie sobie figur geometrycznych, które już oczywiście znacie, przygotujcie nożyczki i wytnijcie przygotowane figury. Nazwijcie je i pokolorujcie. Gdy już to zrobicie spróbujcie poszukać w domu i wskazać przedmioty w kształcie tych figur
Zabawa “Jaką figurę narysowałem?”
Narysujcie figurę na plecach rodzica; rodzic odgaduje jaką figurę narysowało dziecko. Zmiana ról.
Na koniec „Pajacyk”.
Waszym zadaniem jest pokolorować figury geometryczne w obrazku według podanych kolorów. Powodzenia!
figury-3 – plik do pobrania
pajac– plik do pobrania
3.WPROWADZENIE WIERSZA M. STRZAŁKOWSKIEJ „GRYPA”
– WYSŁUCHAJ WIERSZA I ODPOWIEDZ NA PYTANIA:
– W JAKI SPOSÓB OBJAWIA SIĘ PRZEZIĘBIENIE LUB GRYPA?
– CZYM LECZYMY PRZEZIĘBIENIE LUB GRYPĘ?
 „GRYPA”
STRASZNA GRYPA ŁAZI PO MNIE,
KASZLĄC PRZY TYM NIEPRZYTOMNIE.
ŁAZI PO MNIE – ALE PO CO?
O COŚ CHODZI JEJ – LECZ O CO?
JAK PRAGNIENIE SPEŁNIĆ GRYPY?
DAĆ SOK Z MALIN? NAPAR Z LIPY?
LUB TABLETKĘ ASPIRYNY?
MOŻE LUBI WITAMINY…?
CHOWAM GŁOWĘ POD PODUCHĘ –
ŁAZI MI ZA LEWYM UCHEM
I PO CZOLE WŚCIEKLE TUPIE,
AŻ MI STRASZNIE W GŁOWIE ŁUPIE!
OD JEJ CHUCHU DRGA POWIETRZE
I RTĘĆ KIPI W TERMOMETRZE.
BEZ PYTANIA, BEZ PUKANIA,
CHOĆ STANOWCZO JEJ ZABRANIAM,
WCIĄŻ UPARCIE PO MNIE ŁAZI!
CHYBA NIE CHCE MNIE ZARAZIĆ?!
4. Zadanie matematyczne- karta pracy ,,W aptece”
zadania matematyczne
5.https://www.youtube.com/watch?v=sIQdpfHvvRk -oglądanie bajki ,,Lekarz”, poznanie podstawowych przyrządów jakimi posługuje się lekarz.
6.Przypomnienie poznanej w tym tygodniu piosenki,,Myj zęby”.

Chciałabym Wam teraz przypomnieć piosenkę z tamtego roku- tutaj ją znajdziecie:
https://www.youtube.com/watch?v=dhIqJFwQ7tM

Szczotka pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda, Myje zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty. Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć. Szczotko, Szczotko, hej szczoteczko! O! O! O! Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko. O! O! O!W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. O! O! O! Po jedzeniu kręć się żwawo. O! O! O!W prawo, w lewo, w lewo, w prawo. O! O! O! Po jedzeniu kręć się żwawo. O! O! O! Bo to bardzo ważna rzecz żeby zdrowe zęby mieć! Pobawcie się również do tej piosenki np. wyklaskując rytm na różne sposoby- pojedynczo lub w parze np. z rodzeństwem lub z rodzicem.

7.Praca plastyczna wg wzoru, pomoce : kolorowy papier, klej, nożyczki
lekarz praca plast.
 8.Czytamy dziecku  wiersz:
 „Elementarz sportowy– Edyta Pawlak
Każde dziecko o tym wie:
Chcesz być zdrowy – ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa.
Są reguły, jest zabawa.
Jest dyscyplin co nie miara,
część z nich nowa, a część stara.
Od wędkarstwa, sztuk łowieckich,
od antycznych igrzysk greckich,
poprzez dzieje, poprzez lata
aż do współczesnego świata.
Każdy znajdzie coś dla siebie
Sprawdź, co dobre jest dla ciebie.
Może rolki, koszykówka,
rower, piłka lub siatkówka,
szachy, judo czy pływanie
taniec, skoki, żeglowanie
biegi, sanki i łyżwiarstwo,
hokej, snowboard czy narciarstwo?
Może tenis lub karate?
Namów mamę, siostrę, tatę.
Również dla twojego brata
dobrodziejstwa sportów świata:
refleks, sprawność, orientacja,
walka i rywalizacja.
Ważna jest też ta zasada
(to zaleta jest, nie wada):
nie są ważne tu medale,
lecz jak ćwiczysz – czy wytrwale,
czy szanujesz przeciwnika.
Jaki jesteś, stąd wynika!
Sport nauczyć może wiele.
Zdrowy duch jest w zdrowym ciele,
a z wszystkiego jedna racja:
górą sport i rekreacja!
 9. Proszę zadać pytania dotyczące treści wiersza:
– Kto zachęcał dzieci do uprawiania sportu?
– Dlaczego należy uprawiać sport?
 -Co ważne jest w uprawianiu sportu?
– W jaki sposób powinniśmy traktować przeciwnika w sporcie?
– Co to znaczy zasada ,,fair, play”?
10.Zabawa przy znanej piosence ,,Głowa,ramiona..”https://www.youtube.com/watch?v=wVs408x3s88
11. Prawda czy fałsz?” – quiz o ruchu.
Rodzic czyta kolejno zdania. Gdy dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, podnosi ręce w górę i pokazuje „słoneczka”, a gdy uzna, że zdanie jest fałszywe, uderza dłońmi o podłogę.
  • Aby być zdrowym, trzeba się codziennie rano gimnastykować.       PRAWDA
  • Aby być zdrowym, trzeba oglądać bardzo dużo bajek w telewizji.   FAŁSZ
  • Aby być zdrowym, trzeba uprawiać różne sporty, np. grać w piłkę, pływać, czy jeździć na rowerze.            PRAWDA
  • Aby być zdrowym, trzeba spędzać dużo czasu przed komputerem. FAŁSZ
  • Aby być zdrowym, trzeba wychodzić często na plac zabaw i przebywać na świeżym powietrzu.            PRAWDA
DO ZOBACZENIA W PONIEDZIAŁEK.
MAM DLA WAS NIESPODZIANKĘ- BAJKĘ NA DOBRANOC, Z NOWYM MORAŁEM
,,KRÓLEWNA ŚNIEŻKA I UMYTE JABŁKO”https://youtu.be/JUyBupeYvaU
To Top