Bądźmy EKO! – Biedroneczki, Motylki – 3,4 latki – 12.04

Dzień dobry Drogie Dzieci 🙂

Witam Was w kolejnym tygodniu Waszej samodzielnej pracy w domkach.

W tym tygodniu porozmawiamy o ekologii.

Temat  kompleksowy w tym tygodniu brzmi:

STOP! ZABRANIAM! ZAKAZUJE! ŚMIECI W WORKI SIĘ PAKUJE!

 

1. Czy wiecie co to znaczy „Eko” – od czego może to być skrót i czym jest ekologia?

Posłuchajcie…

Ekologia to nauka o środowisku, która bada, jak na przyrodę wpływają nie tylko ludzie, ale też zwierzęta i rośliny, czyli wszystkie organizmy zamieszkujące naszą planetę. Ludzie mogą decydować, jaki będzie ich ślad na Ziemi. Czy nauczą się, jak dbać o środowisko, czy wręcz odwrotnie – będą żyć, korzystać z zasobów planety, i myśleć tylko o sobie. Szacunek dla przyrody odzwierciedla się nie tylko w segregowaniu śmieci czy oszczędzaniu wody, ale przede wszystkim w sposobie myślenia. Ekologia uczy nas tego, że każdy człowiek ten mały i duży jest cząstką środowiska, dlatego też jego obowiązkiem jest dbanie o nie poprzez m.in. segregowanie odpadów, niemarnowanie jedzenia, oszczędzanie wody czy też dbanie o rośliny i zwierzęta, zwłaszcza o gatunki zagrożone wyginięciem.

Opera Zrzut ekranu_2021-04-12_092545_przedszkouczek.pl

2. „Nasza planeta” – osłuchanie z piosenką

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

Nasza planeta wzywa nas,
Na Ziemi misję zacząć czas.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.

Trzeba nam zieleni,
Czystej atmosfery,
Segregacji śmieci,
Pomogą w tym dzieci.

Ekologiczna misja trwa,
Sadzimy drzewa gdzie się da.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.

Trzeba nam zieleni,
Czystej atmosfery,
Segregacji śmieci,
Pomogą w tym dzieci.
Trzeba nam zieleni,
Czystej atmosfery,
Segregacji śmieci,
Pomogą w tym dzieci.

Wysłuchajcie teraz uważnie  piosenki

Gdy usłyszycie słowo „S.O.S.” – klaśnijcie w dłonie.

O czym jest piosenka?

Spróbujcie powtórzyć za mamą pierwszą zwrotkę i refren.

3. „Marsz ekologów” – zabawa ruchowa

Dzieci maszerują w rytmie piosenki „Nasza planeta” unosząc wysoko kolana. W trakcie piosenki można zmieniać kierunek marszu. Zabawę prowadzimy przez czas trwania piosenki.

5. „Kodeks ekoprzedszkolaka” – zabawa dydaktyczna

Obejrzyjcie karty obrazkowe przedstawiające ekologiczne zachowania i spróbujcie ułożyć do nich hasła! Jak moglibyście je zatytułować?

Opera Zrzut ekranu_2021-04-12_090909_przedszkouczek.pl Opera Zrzut ekranu_2021-04-12_090930_przedszkouczek.pl Opera Zrzut ekranu_2021-04-12_090945_przedszkouczek.pl Opera Zrzut ekranu_2021-04-12_091001_przedszkouczek.pl Opera Zrzut ekranu_2021-04-12_091015_przedszkouczek.pl Opera Zrzut ekranu_2021-04-12_091030_przedszkouczek.plOpera Zrzut ekranu_2021-04-12_091044_przedszkouczek.pl

  • Segregowanie odpadów do odpowiednich pojemników
  • Unikanie plastikowych toreb, korzystanie z toreb wielokrotnego użytku
  • Kupowanie ekologicznej żywności, nie marnowanie jedzenia
  • Oszczędzanie wody i prądu
  • Ponowne wykorzystywanie zużytych materiałów – recykling
  • Sadzenie drzew

6. „Drzewa” – zabawa ruchowa – dzieci poruszają się  rytmie piosenki. Na przerwę w grze i hasło „szumią drzewa” – dzieci poruszają delikatnie rękoma i naśladują odgłos szumienia drzew; „wiatr” zatrzymują się i machają mocno rękoma udając ruch gałęzi na wietrze. Zabawę prowadzimy 4-5-rotnie.

7. „Jak zasadzić drzewo?” – zabawa dydaktyczna

Na koniec obejrzyjcie obrazki i postarajcie się ułożyć je w odpowiedniej kolejności.

Opera Zrzut ekranu_2021-04-12_095220_przedszkouczek.pl Opera Zrzut ekranu_2021-04-12_095239_przedszkouczek.plOpera Zrzut ekranu_2021-04-12_095259_przedszkouczek.pl Opera Zrzut ekranu_2021-04-12_095205_przedszkouczek.pl Opera Zrzut ekranu_2021-04-12_095316_przedszkouczek.pl

A może Wy również zasiedzicie w Waszych ogródkach jakieś roślinki? Nie koniecznie drzewka, może jakieś kwiatuszki!

Miłego dnia i do jutra!

 

To Top