Skąd się bierze chleb? – 3,4 latki- Biedroneczki, Motylki – 09.04

Dzień dobry Drogie Dzieci 🙂

Opera Zrzut ekranu_2021-04-08_204753_przedszkouczek.pl

W ostatnim dniu tygodnia dowiemy się skąd się bierze chleb.

Ciekawe czy wiecie?

Ale na początek przypomnijmy sobie piosenkę, pamiętacie?

https://www.youtube.com/watch?v=hMl74Mm6tgU&ab

Krówka Mu

Na polanie krówka stoi,
Pan gospodarz krówkę doi,
Białe mleko z krówki płynie,
Krówka ma wesołą minę.
Muuu…

No, a z mleka jest maślanka,
Masło, serek i śmietanka,
No i można oprócz tego,
Wypić także samo mleko.
Muuu…

Chociaż krówka ma dwa rogi
I łaciate oba boki,
To szanować krówkę trzeba,
Bo nam daje dużo mleka.
Muuu…

My dla krówki też coś mamy ,
Mlecznych zębów uśmiech cały,
Szklanki z mlekiem szykujemy,
Za jej zdrowie wypijemy.

Zaśpiewajcie pierwszą i druga zwrotkę, a potem powtórzcie za mamą lub tatą trzecią i czwartą zwrotkę.

Usiądźcie teraz wygodnie i posłuchajcie krótkiego opowiadania.

Pieczywo

Skąd, na stole, smaczny chlebek?
Rolnik sieje ziarno w glebę .
(Gleba to jest ziemia czarna, w której rośnie zboże z ziarna).
Kiedy zboże jest dojrzałe, rolnik kosi je z zapałem,
potem młóci, w swych maszynach i wywozi plon do młyna.
Młynarz, w młynie, ziarno miele, białej mąki robi wiele.
Z mąką trafia do piekarza, który ciasto, z niej wytwarza.
Z ciasta robi: chleb, rogale…W piecu piecze je wytrwale.
Jest pieczywo! ślinka leci. Więc, smacznego , drogie dzieci!

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania  dotyczące treści opowiadania :

  • Co robi rolnik?
  • Co robi młynarz?
  • Co robi piekarz?

A teraz obejrzyjcie obrazki i spróbujcie opowiedzieć co się dzieje najpierw, co potem, a co na końcu.

Ułóżcie obrazki w odpowiedniej kolejności. Opera Zrzut ekranu_2021-04-08_204827_przedszkouczek.pl Opera Zrzut ekranu_2021-04-08_204852_przedszkouczek.pl Opera Zrzut ekranu_2021-04-08_204907_przedszkouczek.pl Opera Zrzut ekranu_2021-04-08_204949_przedszkouczek.pl Opera Zrzut ekranu_2021-04-08_205015_przedszkouczek.pl

Opera Zrzut ekranu_2021-04-08_204925_przedszkouczek.pl Opera Zrzut ekranu_2021-04-08_205035_przedszkouczek.pl

 

  1. Rolnik kosi zboże i zawozi je do młyna.
  2. Młynarz mieli w młynie zboże na mąkę.
  3. Mąka jest transportowana do piekarni.
  4. W piekarni piekarz lub maszyna wyrabia ciasto na chleb i formuje bochenki.
  5. Bochenki są wypiekane w piecu.
  6. Pieczywo jest transportowane do piekarni – sklepu.
  7. W piekarni/sklepie spożywczym kupujemy pieczywo

„Bułeczki, rogaliki”-  praca plastyczna 

Do tego zadania będziecie potrzebować masę solną.

Przepis jest banalnie prosty… i to jest cudowne w przygotowaniu masy solnej. Składa się tylko z 3 składników: mąki pszennej, soli i wody. Mąkę i sól przygotowujemy w takiej samej ilości np.

  • 1 szklanka mąki;
  • 1 szklanka soli;
  • ok. 0,5 szklanki woda.

Zacznijmy od tego, że do głębokiej miski wsypujemy mąkę i sól. Dokładnie mieszamy i wlewamy niewielką ilość wody. Mieszamy, rozgniatamy grudki, dodajemy odrobinę wody i ponownie mieszamy. Ilość wody jest tu kluczowym czynnikiem i trzeba ją wlewać stopniowo. Ciasto wyjmujemy na stół lub stolnicę i ugniatamy, aż będzie gładkie (około 5 minut).

To teraz formujemy bułeczki, rogaliki i chlebki z masy solnej!

Opera Zrzut ekranu_2021-04-08_212640_przedszkouczek.pl

Po ulepieniu mo. ecie dać mamie do upieczenia lub dać do wyschnięcia np na grzejnik. Wyschnięte pieczywo będzie można pomalować.

Na koniec zapraszamy Was na gimnastykę!

 „Wiejska gimnastyka smyka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych

Do ćwiczeń potrzebne Wam będą:

– mała piłeczka

– słomka do napojów

– kilka papierowych kuleczek np. z papieru toaletowego

 

  1. „Koniki” – dzieci poruszają się  naśladując konie. Podczas zabawy zmieniamy tempo poruszania się oraz wysokość podnoszenie nóg.
  2. „Wesołe zwierzątka”- dzieci biegają. Na hasło : królik – skaczą obunóż trzy razy, konik – galopują, owieczki – poruszają się na czworakach. Zabawę prowadzimy 3 razy wypowiadając każde słowo.
  3. „Koguciki” – potrzebne Wam będą  małe piłeczki. Dzieci poruszają je stopą do przodu i do tyłu naśladując grzebanie kogucika w ziemi.
  4. „Kaczuszki” – dzieci kucają i wkładają między kolana piłeczkę. Spacerują naśladując chodzenie kaczki.
  5. „Kotki” – dzieci toczą piłki wokół siebie naśladując zabawę kotka piłką.
  6. „Zwierzęta piją wodę” – dzieci w siadzie skrzyżnym wykonują skłon w kierunku położonej na podłodze piłeczki, aby dotknąć czołem podłogi. Zabawę prowadzimy 5 razy.
  7. „Karmimy kurki” – dzieci – „kurki” (potrzebne słomki do napojów oraz kilka małych papierowych kuleczek – „ziarenek”). Za pomocą słomki starają się przenosić ziarenka z prawej strony na lewą lub odwrotnie.
  8. „Zwierzęta idą spać” – dzieci kładą się dywanie i odpoczywają słuchając odgłosów wsi nocą (link poniżej)

https://www.youtube.com/watch?v=s_BA59nW6S8&ab

Dobrego weekendu Kochani i do poniedziałku!

To Top