Oczami dziecka- 4,5 latki

Witajcie drogie przedszkolaki!

Dziś porozmawiamy troszkę o mijającym czasie, ale to za chwilkę. Na początek zapraszam Was do zabawy 🙂

„Przekraczanie linii” – zabawa ruchowa z ćwiczeniami równowagi (gimnastyka mózgu – przekraczanie linii środkowej ciała). Rodzicu rozłóż na podłodze sznurek lub skakankę. Zadaniem dziecka jest:
– kroczenie wzdłuż linii ze sznurka, stawiając stopy na zewnątrz, wewnętrzną stroną stopy do środka;
– kroczenie po linii stopa za stopą;
– kroczenie wzdłuż linii sznurka, stawiając stopy na zewnątrz, wewnętrzną stroną stopy na zewnątrz.

„Dzieciństwo” – pooglądajcie teraz swoje zdjęcia z dzieciństwa, odpowiedzcie na pytania:

– Czy macie ten sam kolor włosów?

– Czy macie ten sam kolor oczu?

– Czy wasza twarz jest taka sama?

Weźcie lusterko i porównajcie siebie z waszymi zdjęciami z dzieciństwa 🙂

„Kiedy obchodzimy urodziny?” – pogadanka na temat przemijania, stawania się coraz starszym, obchodzenia urodzin.  Odpowiedzcie na  pytania: – Ile macie lat? – Co się dzieje, gdy kończycie kolejny rok? – W jaki sposób świętujecie dzień przyjścia na świat? – Ile świeczek powinno być na urodzinowym torcie? – Ile razy w roku świętujecie urodziny? – Kiedy obchodzicie urodziny, to jesteście o rok starsi, czy o rok młodsi? – Ile czasu upływa od jednych urodzin do drugich? Czy to dużo czasu?
Dziecko odpowiada na pytania zgodnie ze swoim doświadczeniem i wiedzą. Zabierzcie teraz  wieczka od  słoików i wypełnijcie je grubą warstwą plasteliny. W ten sposób przygotowujecie tort, który wykorzystacie przy następnym zadaniu.

„Ile świeczek, ile lat” – zabawa matematyczna doskonaląca umiejętność liczenia. Przygotujcie teraz patyczki lub wykałaczki, ewentualnie zapałki bez końcówek z siarką.  Włóżcie do swojego plastelinowego tortu tyle patyczków, ile macie lat,  patyczki będą „świeczkami” na waszym torcie. Następnie  policzcie świeczki na torcie. Jeśli macie rodzeństwo, to policzcie świeczki na torcie brata albo siostry. O ile więcej świeczek będzie na waszych tortach za rok. Dziecko dokłada  jeden patyczek, liczy swoje świeczki i  porównuje  liczbę. Następnie  wyciągnijcie ten dodatkowy patyczek i odpowiedzcie, ile świeczek będzie na waszym torcie za dwa lata. Dziecko dokłada dwa patyczki i powtarzają czynność liczenia. Na zakończenie utrwalamy zdobyte wiadomości, wykonując zadania na karcie pracy. Rysują po śladzie i kolorują tort według wzoru oraz rysują odpowiednią liczbę świeczek. Oznaczają uśmiechniętą buzią ten tort, na którym jest więcej świeczek.

tort

 

Przypomnijmy sobie piosenkę „A ja rosnę”

https://www.youtube.com/watch?v=MLwmw4hjfyg

Przy piosence zapraszamy do aktywności tanecznej 🙂

Miłej zabawy 🙂

 

 

 

To Top