Witajcie Pszczółki
Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu:
https://youtu.be/yLiRpy71W50 – kliknij w link
2. Trzy kurki – zabawa ruchowa przy popularnej piosence, ilustrowanie ruchem treści utworu.
https://youtu.be/i2-YUurj8jY – kliknij w link
„Trzy kurki” sł. polskie Karol Hubert Rostworowski, melodia francuska.
Wyszły w pole kurki trzy – (dziecko maszeruje i śpiewa)
i gęsiego sobie szły.
Pierwsza z przodu, – ( dziecko macha ręką)
w środku druga, – ( dziecko klaszcze w dłonie)
trzecia z tyłu oczkiem mruga.- ( dziecko pokazuje na oczko)
I tak w pole kurki trzy – (dziecko maszeruje)
raz-dwa, raz-dwa, w pole szły. -(dziecko zatrzymuje się i tupie)
3. Słuchanie wiersza T. M. Massalskiej „W gospodarstwie”.
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau.
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!
Rozmowa na temat wiersza.
- Kto pieje od świtu?
- Jak gdacze kura? Co robi kaczka? Co robi krowa?
- Od kogo opędza się koń?
- Kto chrumka? Kto cichutko miauczy?
- Kto głośno szczeka?
4. Ćwiczenia ortofoniczne.
Rodzic pokazuje na ilustracji zwierzęta, a dziecko nazywa je i naśladuje ich głosy.
(wykorzystanie obrazków z poprzednich zajęć)
5. Zabawa Co pochodzi z mleka?
https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik – „Jak powstaje mleko”
https://www.youtube.com/watch?v=oj1mHoVIjk4 – „Bajka o mleku”
6. Słuchanie piosenki „Mleko”
https://www.youtube.com/watch?v=E6XcmxMdIEc – kliknij w link
7. Eksperymenty z mlekiem
https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g – kliknij w link
9. Zabawa badawcza – Co nam dają zwierzęta?
Rodzic przygotowuje tacę z wybranymi produktami pochodzącymi od zwierząt. Dziecko dotyka produktów (wełna, skóra, jajka) oraz próbuje i określa ich smak (ser, mleko). Rodzic zwraca dziecku uwagę na to, że zwierzęta są dla ludzi źródłem pokarmu, którego nie powinno się marnować. Wyjaśnia dziecku, że dzięki hodowaniu zwierząt człowiek pozyskuje surowce do wytwarzania ubrań i butów.
Rodzic zawiązuje dowolny przedmiot na końcu wełnianej nitki i ukrywa go w pokoju dziecka. Następnie rozwija wełniany kłębek na podłodze i tworzy ścieżkę. Zadaniem dziecka jest poruszanie się po przygotowanej ścieżce. Zabawa kończy się w chwili znalezienia przedmiotu. Zabawę można dowolnie modyfikować i tworzyć nowe ścieżki.
13. Praca plastyczna – Świnka skarbonka z plastikowej butelki.
i ogonek. Wycina elementy i przykleja je do butelki. Świnka gotowa.