Co nam dają zwierzęta?- 5 latki

Witajcie Pszczółki

Co nam dają zwierzęta?

Pomoce do przygotowania przez rodziców w domu:

produkty (mleko, barwniki spożywcze), zdjęcia produktów pochodzących od zwierząt (jajko, wełna, mleko), nagranie odgłosów zwierząt gospodarskich, kłębek wełny, butelka 0,5l, różowa bibuła, plastelina, klej, czarny marker, klej, nożyczki, biała kartka A4.
W kolorowej wiejskiej zagrodzie
1. Słuchanie nagrania odgłosów dochodzących z wiejskiego podwórka. Dziecko próbuje rozpoznać zwierzęta po głosach.

https://youtu.be/yLiRpy71W50 – kliknij w link

2. Trzy kurki – zabawa ruchowa przy popularnej piosence, ilustrowanie ruchem treści utworu.

https://youtu.be/i2-YUurj8jY – kliknij w link

„Trzy kurki” sł. polskie Karol Hubert Rostworowski, melodia francuska.

Wyszły w pole kurki trzy  – (dziecko maszeruje  i śpiewa)

i gęsiego sobie szły.

Pierwsza z przodu,  – ( dziecko macha ręką)

w środku druga, – ( dziecko klaszcze w dłonie)

trzecia z tyłu oczkiem mruga.- ( dziecko pokazuje na oczko)

I tak w pole kurki trzy – (dziecko maszeruje)

raz-dwa, raz-dwa, w pole szły. -(dziecko zatrzymuje się i tupie)

 

3.  Słuchanie wiersza T. M. Massalskiej „W gospodarstwie”.

Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau.
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

Rozmowa na temat wiersza.

  • Kto pieje od świtu?
  • Jak gdacze kura? Co robi kaczka? Co robi krowa?
  • Od kogo opędza się koń?
  • Kto chrumka? Kto cichutko miauczy?
  • Kto głośno szczeka?

4. Ćwiczenia ortofoniczne.

Rodzic pokazuje na ilustracji zwierzęta, a dziecko nazywa je i naśladuje ich głosy.

Odgłosy zwierząt na wsi | Odgłosy zwierząt domowych dla dzieci ...

 

(wykorzystanie obrazków z poprzednich zajęć)

5. Zabawa Co pochodzi z mleka?

https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik – „Jak powstaje mleko”

https://www.youtube.com/watch?v=oj1mHoVIjk4 – „Bajka o mleku”

6. Słuchanie piosenki „Mleko”

https://www.youtube.com/watch?v=E6XcmxMdIEc – kliknij w link

7. Eksperymenty z mlekiem

https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g – kliknij w link

8.   
Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach hodowanych na wsi.
Rodzic czyta dziecku zagadki o zwierzętach hodowanych na wsi:
Na śniadanie owies je, czasem rżeniem wita cię. (koń)
Ma ryjek różowy i małe kopytka. Wszystko ładnie zjada ze swego korytka. (świnia)
Ptak domowy, jajka znosi i o ziarnka, gdacząc, prosi. (kura)
Je trawę na łące, czasem łaty ma. A gdy rolnik ją wydoi, to mu mleko da. (krowa)
Kiedy idzie polną ścieżką, kwacze głośno: kwa, kwa, kwa. (kaczka)

9.    Zabawa badawcza – Co nam dają zwierzęta?

Rodzic przygotowuje tacę z wybranymi produktami pochodzącymi od zwierząt. Dziecko dotyka produktów (wełna, skóra, jajka) oraz próbuje i określa ich smak (ser, mleko). Rodzic zwraca dziecku uwagę na to, że zwierzęta są dla ludzi źródłem pokarmu, którego nie powinno się marnować. Wyjaśnia dziecku, że dzięki hodowaniu zwierząt człowiek pozyskuje surowce do wytwarzania ubrań i butów.

10.karta pracy ,,Połącz zwierzęta z produktem”
zwierzeta
11.    Zabawa ruchowa – Po nitce do kłębka.

Rodzic zawiązuje dowolny przedmiot na końcu wełnianej nitki i ukrywa go w pokoju dziecka. Następnie rozwija wełniany kłębek na podłodze i tworzy ścieżkę. Zadaniem dziecka jest poruszanie się po przygotowanej ścieżce. Zabawa kończy się w chwili znalezienia przedmiotu. Zabawę można dowolnie modyfikować i tworzyć nowe ścieżki.

12.   
Zabawa dydaktyczna – Znajdź i dopasuj.
Rodzic pokazuje dziecku ilustracje produktów, drukuje po dwa obrazki następnie odwraca  ilustracją do dołu.  Dziecko losuje dwie z nich, gdy znajdzie parę , odkłada je na bok. Jeżeli odsłoni ilustracje, które nie tworzą pary, kładzie je z powrotem na dywanie, obrazkiem do dołu, stara się zapamiętać aby później dobrać w parę , gra z rodzicem
produkty

13.    Praca plastyczna – Świnka skarbonka z plastikowej butelki.

Rodzic nacina plastikową butelkę na grzbiecie w taki sposób, aby powstał otwór do wrzucania monet. Dziecko okleja butelkę różową bibułą i wykleja z plasteliny oczy. Na białej kartce rysuje uszy, nogi
i ogonek. Wycina elementy i przykleja je do butelki. Świnka gotowa.
To Top